PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Prezes Mex Polska: Naleśnikarnie PanKejk to nasz czarny koń

Prezes Mex Polska: Naleśnikarnie PanKejk to nasz czarny koń Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA
0 0

Rynek naleśnikarni jest na razie płytki i trochę nieodkryty. Nie ma dużo takich lokali w Polsce. Chcemy pojawić się z PanKejk we wszystkich większych miastach i zbudować silną, rozpoznawalną markę – mówił Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska, podczas spotkania prezentującego strategię i wyniki spółki.

Naleśniki mogą być atrakcyjniejsze niż pizza?  Zdaniem Pawła Kowalewskiego, prezesa zarządu Mex Polska, mają na to całkiem duże szanse. Grupa stawia obecnie mocno na rozwój naleśnikarni pod marką PanKejk.

Pierwszy punkt tego konceptu powstał we wrześniu 2014 w łódzkiej Manufakturze. Od roku z powodzeniem działa także lokal w Poznaniu. Trzecia restauracja została otwarta 3 marca 2017 roku w Warszawie. Kolejna powstanie na początku sezonu letniego w Gdańsku, przy ul Długiej. Na ten rok planowany jest także drugi PanKejk w Warszawie. 

Koncept opiera się na dwóch podstawowych produktach: naleśnikach i pancake podawanych w wielu wariantach smakowych. Charakteryzuje się niskimi cenami i produktem skierowanym do ludzi młodych.

– To jest moim zdaniem sektor, który będzie się najbardziej dynamicznie rozwijał – mówi Paweł Kowalewski.

Jak podkreśla, konsumenci 16+ są obecnie coraz bardziej atrakcyjną grupą, również dla gastronomii. Nie tylko ze względu na zmianę mentalności. lecz także na coraz większe możliwości finansowe oraz możliwości konsumowania poza domem. Naleśnikarnie dobrze wpisują się w potrzeby tego pokolenia, ponieważ oferują stosunkowo tani produkt z możliwością wybrania wariantu o różnorodnych dodatkach. Mogą więc, zdaniem Pawła Kowalewskiego, stanowić niejako ekwiwalent tak bardzo popularnej pizzy.

– Mamy w ofercie prawie 30 naleśników o różnych farszach. Można to porównać do oferty pizzerii. Mamy różne mieszanki serów, ryb, mięs i dodatków. Jest to jednocześnie tańsze. Nie ma u nas produktu, który by osiągnął cenę 20 zł – zaznaczył.

Jego zdaniem, rynek naleśnikarni jest na razie płytki, ale też trochę nieodkryty. Nie mamy jeszcze dużo lokali tego typu. Są miasta, w których naleśnikarni w ogóle nie ma. Stąd plan zagospodarowania rynku.

– Chcemy pojawić się we wszystkich dużych miastach w Polsce. Stworzyć silną, rozpoznawalną  markę, a później rozpocząć proces franczyzowy. W tej chwili pracujemy nad siłą marki. Wybieramy prestiżowe lokalizacje, jak Krakowskie Przedmieście w Warszawie, ul Długa w Gdańsku czy Manufaktura w Łodzi –wymienia prezes Grupy.

Grupa Mex Polska zarządza restauracjami PanKejk, The Mexican oraz Pijalniami wódki i piwa. W 2017 roku osiągnęła zysk netto 3,7 mln zł. Na 2018 r. planowany jest zysk netto 5,4 mln zł, a na 2019 - 7 mln zł.

Przychody ze sprzedaży wyniosły w 2017 roku  64 mln zł. Na rok 2018 firma prognozuje przychody wysokości 74 mln zł, natomiast na 2019 - 90 mln zł. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!