PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Rynek kawiarni w 2017 r. – podsumowanie

Rynek kawiarni w 2017 r. – podsumowanie fot. shutterstock
0 0

2017 to kolejny dobry rok dla rynku kawiarni w Polsce. Największe sieci powiększyły liczbę placówek, a także obszar zasięgu na kolejne miasta i dzielnice. Coraz większe znaczenie w tym temacie miały także stacje paliw. Serwis portalspozywczy.pl podsumowuje segment kawiarni w minionym roku.

Wśród kawiarnianych sieciówek niezagrożoną pozycję pod względem liczby lokali utrzymało Costa Coffee. Marka ma obecnie 144 kawiarnie. W minionym roku pojawiła się w nowych miastach, m.in. w Olsztynie i Lubinie. Lokale z tym logo działały w 21 miastach w Polsce.

Jak zapowiadał w ubiegłym roku Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Europa, sieć zamierza otwierać kawiarnie także w miastach między 100-200 tys. mieszkańców: – Kilka lat temu głównie mieszkańcy największych miast wychodzili często do kawiarni. Teraz obserwujemy taki sam trend w mniejszych miastach. Moim zdaniem, trend ten będzie się tylko umacniał – mówił szef Costy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Starbucks rozpoczął rok 2018 z 64 lokalami. We wrześniu w Łodzi sieć otworzyła swoją największą, dwupoziomową kawiarnię w Polsce. W tym roku powiększyła się także o nowe miasto – Bydgoszcz. Obecnie Starbucks działa w 10 miastach (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Szczecin, Gdańsk, Gdynia i Bydgoszcz). Jak mówi Patryk Kozakiewicz, dyrektor operacyjny Starbucks Polska, od kilku lat utrzymywane jest stałe tempo rozwoju w Polsce, które oscyluje w granicach 12 otwarć rocznie.

Kawiarniany gigant otworzył także… piekarnię. Niestety, nie w Polsce, lecz we flagowym lokalu Reserve Roastery w Seattle. Jak zapowiedziano, piekarnia Princi stanie się wyłączną ofertą żywnościową we wszystkich nowych lokalizacjach konceptu Starbucks Reserve. Nabyć w niej będzie można m.in. kanapki, wypiekany na miejscu chleb czy pizzę.

Znaczny skok pod względem liczby lokali odnotowało Green Caffe Nero. Sieć zakończyła miniony rok z 58 kawiarniami – 53 w Warszawie, 2 w Krakowie i 3 we Wrocławiu. To właśnie Wrocław okazał się nowym, najciekawszym kierunkiem sieci. — Wrocław tętni życiem, to nowoczesne europejskie miasto. Chcemy tu być na stałe — zapowiadał Adam Ringer,  prezes Green Caffè Nero. Pierwsza wrocławska kawiarnia wystartowała w sierpniu w Galerii Domikańskiej. Dwa tygodnie od jej otwarcia marka  pojawiała się na placu Kościuszki. Następnie dołączyła Wroclavia.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.