PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Rynek kawiarni w 2017 r. – podsumowanie

Rynek kawiarni w 2017 r. – podsumowanie fot. shutterstock
0 0

2017 to kolejny dobry rok dla rynku kawiarni w Polsce. Największe sieci powiększyły liczbę placówek, a także obszar zasięgu na kolejne miasta i dzielnice. Coraz większe znaczenie w tym temacie miały także stacje paliw. Serwis portalspozywczy.pl podsumowuje segment kawiarni w minionym roku.

Wśród kawiarnianych sieciówek niezagrożoną pozycję pod względem liczby lokali utrzymało Costa Coffee. Marka ma obecnie 144 kawiarnie. W minionym roku pojawiła się w nowych miastach, m.in. w Olsztynie i Lubinie. Lokale z tym logo działały w 21 miastach w Polsce.

Jak zapowiadał w ubiegłym roku Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Europa, sieć zamierza otwierać kawiarnie także w miastach między 100-200 tys. mieszkańców: – Kilka lat temu głównie mieszkańcy największych miast wychodzili często do kawiarni. Teraz obserwujemy taki sam trend w mniejszych miastach. Moim zdaniem, trend ten będzie się tylko umacniał – mówił szef Costy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Starbucks rozpoczął rok 2018 z 64 lokalami. We wrześniu w Łodzi sieć otworzyła swoją największą, dwupoziomową kawiarnię w Polsce. W tym roku powiększyła się także o nowe miasto – Bydgoszcz. Obecnie Starbucks działa w 10 miastach (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Szczecin, Gdańsk, Gdynia i Bydgoszcz). Jak mówi Patryk Kozakiewicz, dyrektor operacyjny Starbucks Polska, od kilku lat utrzymywane jest stałe tempo rozwoju w Polsce, które oscyluje w granicach 12 otwarć rocznie.

Kawiarniany gigant otworzył także… piekarnię. Niestety, nie w Polsce, lecz we flagowym lokalu Reserve Roastery w Seattle. Jak zapowiedziano, piekarnia Princi stanie się wyłączną ofertą żywnościową we wszystkich nowych lokalizacjach konceptu Starbucks Reserve. Nabyć w niej będzie można m.in. kanapki, wypiekany na miejscu chleb czy pizzę.

Znaczny skok pod względem liczby lokali odnotowało Green Caffe Nero. Sieć zakończyła miniony rok z 58 kawiarniami – 53 w Warszawie, 2 w Krakowie i 3 we Wrocławiu. To właśnie Wrocław okazał się nowym, najciekawszym kierunkiem sieci. — Wrocław tętni życiem, to nowoczesne europejskie miasto. Chcemy tu być na stałe — zapowiadał Adam Ringer,  prezes Green Caffè Nero. Pierwsza wrocławska kawiarnia wystartowała w sierpniu w Galerii Domikańskiej. Dwa tygodnie od jej otwarcia marka  pojawiała się na placu Kościuszki. Następnie dołączyła Wroclavia.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!