PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Produkcja kaw najwyższej jakości wyraźnie rośnie z każdym rokiem (wywiad)

Produkcja kaw najwyższej jakości wyraźnie rośnie z każdym rokiem (wywiad) fot. materiały prasowe
0 0

Produkcja kaw najwyższej jakości rośnie wyraźnie z każdym rokiem, podobnie jak produkcja kaw komercyjnych. Ta różnica zawsze będzie wyraźna, to są dwa zupełnie różne produkty, odpowiadające na różne potrzeby klientów, kawa specialty nigdy nie wyprze, nie dogoni ilościowo sprzedaży kaw komercyjnych  – mówi w rozmowie z portalemspozywczym.pl Małgorzata Bartelak, właścicielka i współzałożycielka Coffee Proficiency.

Skąd pomysł na powstanie palarni kawy Coffee Proficiency?

Palarnia kawy Coffee Proficiency została założona w 2010 roku przeze mnie i mojego ówczesnego męża, który prowadził wówczas sieć cukierni należących do jego ojca. W tym czasie na polskim rynku nie było kaw specialty, w cukierniach serwowano Illy. Była to jedna z lepszych dostępnych wtedy marek, ale podróżując po świecie widzieliśmy, że ta jakość może być znacznie wyższa. Ponieważ nie mogliśmy takich produktów nigdzie kupić, założyliśmy własną palarnię. Uczyliśmy się wypalania w niemieckiej fabryce Probat, potem skoncentrowaliśmy się na doskonaleniu umiejętności sensorycznych, by móc wybierać najlepsze kawy i kontrolować jej jakość na wszystkich etapach produkcji.

Czy prowadzenie palarni kawy w Polsce jest opłacalną działalnością?

Jesteśmy na rynku od 8 lat. Rozwijamy się, mamy dobre pensje, klienci nas cenią, więc tak, jest to działalność opłacalna.

Jak ocenia Pani rynek palarni kaw w Polsce?

Rynek palarni kawy w Polsce zmienia się bardzo dynamicznie, rośnie nie tylko sprzedaż kawy, ale też zróżnicowanie wewnątrz rynku. Mamy już nie tylko kilka dużych koncernów, oferujących kawę komercyjną, ale całą sieć mikropalarni produkujących kawy specialty. Wciąż w porównaniu do krajów skandynawskich lub Europy Zachodniej te liczby nie są duże, wynika to nie tylko z ekonomicznych barier, ale też z kultury, naszych przyzwyczajeń, tego jak spędzamy wolny czas, jak często spotykamy się w kawiarniach i restauracjach, i to będzie się zmieniać już znacznie wolniej niż domowy budżet.

Są Państwo na rynku od 8 lat. Jakie cele stawia sobie Państwa palarnia kawy na najbliższy rok? Czy różnią się one od tych z poprzednich lat?

Nasza palarnia to już stabilna firma z dużą, zróżnicowaną grupą odbiorców. Nasz rozwój nie jest już tak spektakularny jak w pierwszych trzech latach. Mamy w pełni wyposażoną i sprawnie działającą fabrykę. Gdy jakość produkcji jest wysoka, każda kolejna zmiana na lepsze jest już bardzo subtelna, choć równie, a czasem nawet dużo bardziej kosztowna, ale chcemy to robić tak, jak chcieliśmy na początku.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Tomasz57 28-03-2018, 08:35:

Niechaj rośnie i rozwija się dalej w równie prężnym tempie, tego życzę wszelkim producentom, a szczególnie tym z www.coffeenation.pl którzy od dłuższego czasu podejmują z moją firmą aktywną współpracę w kwestii zaopatrzenia.