PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Cold Brew z rekordową sprzedażą tego lata

Cold Brew z rekordową sprzedażą tego lata fot. materiały prasowe
0 0

Duży wzrost sprzedaży kawy “parzonej” na zimno został odnotowany tego lata w Polsce - informuje Etno Cafe, powołując się na raport firmy badawczej Allegra.

Cold brew, kawa “parzona” na zimno zanotowała tego lata kolejne rekordowe wzrosty. Opublikowany w lipcu raport firmy badawczej Allegra dotyczący napojów chłodzących na bazie kawy wskazuje, że wysokie temperatury przyczyniają się do wzmożonego zainteresowania tym segmentem wśród konsumentów. Pokazuje też, jak znaczący wpływ na jego popularność ma pokolenie millenialsów, znajdujących w cold brew zdrowszą, mniej kaloryczną i bardziej “instagramową” alternatywę dla energetyków i tradycyjnych napojów chłodzących.

Trend ten obecny jest także w Polsce. Swoje dane udostępniło właśnie Etno Cafe, lider rynku cold brew w naszym kraju. Firma porównała łączną sprzedaż Cold Brew by Etno Cafe przypadającą na letnie miesiące (czerwiec, lipiec, sierpień) w 2017 i 2018 roku. Okazało się, że w ciągu roku wzrosła ona aż o 189%.

– Wyjątkowo ciepłe lato sprzyjało wzrostowi sprzedaży naszego flagowego produktu – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe.

– Szczególne ożywienie odnotowaliśmy w czerwcu, podczas długiej fali upałów.Także w lecie Cold Brew by Etno Cafe, jako pierwsza kawa parzona na zimno, pojawił się w Lidlu, co pozwoliło tej kategorii zadebiutować w świadomości nie tylko fanów kawy, ale i ludzi nieinteresujących się na co dzień najnowszymi kawowymi trendami – dodał.

Rekordowe zainteresowanie Cold Brew tego lata pokazują też dane Google Trends. Okazuje się, że lipiec i sierpień tego roku były rekordowe, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań tej kategorii w polskim internecie.

– Już w zeszłym roku pojawiły się badania świadczące o tym, że pod względem zainteresowania segmentem cold brew Polska jest jednym z liderów w Europie. Ostatnie wzrosty świadczą o tym, że kawa “parzona” na zimno nie zwalnia u nas tempa. To pozwala patrzeć na rozwój tej kategorii produktowej na naszym rynku z jeszcze większym optymizmem – stwierdził Łukasz Mrowiński.

Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnich miesiącach firma wprowadziła na rynek nowe smaki – pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka i Lidl. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

daria 05-10-2018, 09:50:

ja tam lubię kawkę z twoje-hygge.pl :D pyszna parzona kawa z rana to jest to

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.