PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

Gourmet Foods: Niewielka dynamika a także deflacja zaostrzyły konkurencję cenową

Gourmet Foods: Niewielka dynamika a także deflacja zaostrzyły konkurencję cenową fot. shutterstock
0 0

– Wartość rynku herbaty w Polsce jest stabilna. Niewielka dynamika – do około procenta rocznie, a także deflacja trwająca do początku tego roku z jednej strony zaostrzyły konkurencję cenową, z drugiej spowodowały konieczność poszukiwania wyróżników i przewag konkurencyjnych poszczególnych marek wewnątrz samej kategorii – stwierdziła Anna Pycińska, dyrektor marketingu Gourmet Foods, dystrybutora herbat Dilmah.

Herbata swoją popularnością najbardziej cieszy się w sezonie zimowym. Ma to przełożenie na kondycję finansową producentów tego rynku.

– Sezon zimowy nie różnił się znacznie od tego w roku ubiegłym, wykonaliśmy zakładany sobie plan. Herbata jest kategorią, której nie dotyka sezonowość, ponieważ pijemy ją cały rok. Niemniej zimniejsze miesiące i niższe temperatury sprzyjają wzrostom sprzedaży. Już tradycyjnie nasi konsumenci chętniej sięgali w tym okresie po herbaty z tzw. zimowych smaków. Największym zainteresowaniem cieszyła się Herbata Dilmah Orange – oceniła  Anna Pycińska, dyrektor marketingu Gourmet Foods, dystrybutora herbat Dilmah.

Wspomniany fakt spożywania przez konsumentów herbaty przez cały rok wpływa na wartość tego segmentu.

– Wartość rynku herbaty w Polsce jest stabilna. Niewielka dynamika – do około procenta rocznie, a także deflacja trwająca do początku tego roku z jednej strony zaostrzyły konkurencję cenową, z drugiej spowodowały konieczność poszukiwania wyróżników i przewag konkurencyjnych poszczególnych marek wewnątrz samej kategorii – stwierdziła dyrektor marketingu Gourmet Foods.

Wśród pozytywów związanych z rynkiem herbaty Anna Pycińska zalicza wzrost zainteresowania ze strony konsumentów produktami premium.

– Coraz większa liczba konsumentów zaczyna poszukiwać herbat bardzo wysokiej jakości, ale nie tej deklarowanej w sloganach marketingowych, tylko autentycznej – gwarantowanej miejscem pochodzenia, produkowanej etycznie, zgodnie z tradycyjnymi metodami zbioru i przetwarzania, które to cechy od lat reprezentują herbaty Dilmah. Premiumizacji sprzyja też wzrastająca herbaciana świadomość społeczeństwa, dotycząca nie tylko właściwości zdrowotnych wysoko jakościowych herbat, ale też niuansów smakowych, drzemiących w każdym z jej rodzajów – tłumaczyła Anna Pycińska.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!