PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

Nielsen: Herbaty ziołowe i funkcjonalne zwiększają swój udział w rynku

Nielsen: Herbaty ziołowe i funkcjonalne zwiększają swój udział w rynku fot. shutterstock
0 0

Zdaniem ekspertów firmy Nielsen kategoria herbat na polskim rynku prezentuje się stabilnie. – W perspektywie dwóch ostatnich lat rynek herbaty wykazał się stabilną sprzedażą pod względem wartościowym – informują analitycy Nielsena.

Według danych Nielsena konsumenci najczęściej kupują herbatę w dyskontach i dużych sklepach.

– Herbata najlepiej sprzedaje się za pośrednictwem dyskontów (choć z wolniejszą dynamiką wzrostu w bieżącym roku, w porównaniu ze wzrostem zaobserwowanym w 2016), ale również dużych sklepów spożywczych wraz z sieciami chemicznymi. Gorzej na tym tle wypadają małe i średnie sklepy spożywcze, gdzie odnotowano spadek sprzedaży herbaty – podaje Nielsen.

Na rynku herbaty prężnie rozwijają się herbaty ziołowe (z ziół i mieszanki ziół & suszów) kosztem herbat czarnych, które tracą na znaczeniu. Jak podają analitycy Nielsena, wzrost odnotowano również wśród herbat funkcjonalnych, które już od dłuższego czasu zwiększają swój udział w rynku, wpisując się w ogólny trend pro-zdrowotny. Rosnącą sprzedaż zauważono także dla herbat białych.

Według badań Nielsena dużą popularnością w społeczeństwie cieszą się herbaty niearomatyzowane.

– Na rynku cały czas największe znaczenie mają produkty bez dodatkowego smaku (niearomatyzowane/zwykłe). W dalszej kolejności konsumenci najczęściej sięgają po herbaty o smakach: malinowym, miętowym, owoców leśnych i cytrynowym – ocenili analitycy Nielsena. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!