PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Prezes Mokate: kluczem do sukcesu jest dokładne zrozumienie tego, z kim się konkuruje

Prezes Mokate: kluczem do sukcesu jest dokładne zrozumienie tego, z kim się konkuruje Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate/ fot. PTWP
0 0

- Bardzo ważne jest, żeby dbać o core biznes, o to, z czego żyjemy od lat. Nowości oczywiście muszą być wprowadzane, jednak na tym nie zbudujemy szybko biznesu, jaki budujemy się przez lata w oparciu o produkty znane i lubiane. Wprowadzenie każdego nowego produktu na rynek trzeba dokładnie przemyśleć, bo statystyki są brutalne, na 10 nowości zaledwie 1-2 przetrwają próbę tzw. 12 miesięcy na rynku – mówił Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

I zaznaczył, że dzisiaj kluczem do sukcesu jest dokładne zrozumienie tego z kim się konkuruje. - To wydaje się oczywiste, jednak w biznesie spożywczym jest duża substytucyjność, przykładem może być nasza marka. Kiedy budowaliśmy segment cappuccino myśleliśmy że jesteśmy kawą i była to prawda w latach 90-tych. Jednak nieco później się okazało, że my nie konkurujemy w ogóle z firmami kawowymi ale z deserami. Dlatego bardzo ważne jest zrozumienie na jakim parkiecie gramy, z kim konkurujemy i o co, gdzie jesteśmy – mówił Adam Mokrysz.

Prezes podczas debaty przyznał również, że Mokate zdecydowało się na rozwój zagraniczny, również poza Europą i w 2017 r. weszło na rynek wietnamski. - Zrobiliśmy to bardzo książkowo, założyliśmy firmę, własne struktury sprzedaży z lokalnymi ludźmi, weszliśmy do lokalnych sieci, stwierdziliśmy, że damy radę, bo rozumiemy ten rynek, który rośnie dwucyfrowo. Zaczęliśmy się reklamować, zrobiliśmy pełne działania strategiczne. Tamten rynek okazał się dojrzały, mimo, że przypominał ten polski z początku lat 90-tych. Konsumenci tam są świadomi i lojalni i przywiązani do funkcjonujących już tam brandów. Ta lekcja nauczyła nas, że z jednej strony bardzo ważne jest, żeby mieć założenia, a z drugiej strony, że trzeba umieć się wycofać w odpowiednim momencie. Nasze założenia były zbyt optymistyczne, dlatego zdecydowaliśmy się o zamknięciu biznesu w tamtym miejscu. Dzisiaj wiemy, że w budowie marki bardzo istotne jest, żeby się dobrze spozycjonować, żeby zrozumieć konsumenta, który jest bardzo nielojalny – dodał Adam Mokrysz.

Adam Mokrysz z Mokate przyznał w trakcie dyskusji, że mocno trzeba docenić internet i jego siłę, bo dzięki temu mamy globalny rynek i każdy z każdym może konkurować. - Dzisiaj sprzedaż w sieci artykułów spożywczych to zaledwie 2 proc. Gospodynie nadal lubią robić zakupy w sklepach stacjonarnych, jednak i to będzie się zmieniać bo nowe pokolenie żyje on-line. Jako Grupa widzimy, że jest inna łączność tego młodego pokolenia z biznesem, dlatego staramy się działać w mediach społecznościowych i tam wychowywać na lojalnych klientów naszych fanów, komunikować się z nimi. To jest prawdziwa rewolucja. Każda firma powinna stawiać na nowe media, bo tam jest młody konsument – zapewniał Adam Mokrysz.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.