PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Prezes Mokate na EEC 2018: Firma jest tyle warta, ile warte są jej marki

Prezes Mokate na EEC 2018: Firma jest tyle warta, ile warte są jej marki Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate. Fot. materiały prasowe
0 0

Budowa marki to "krew i pot" - czasem łatwo jest zbudować markę, trudniej ją utrzymać i dalej rozwijać - mówił Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate podczas debaty "Strategie kreowania silnych marek spożywczych" odbywającej się w trakcie 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Markę budowaliśmy jako rodzina, kiedyś był deficyt produktów na rynku, wystarczyło się zorganizować, popyt był nieograniczony, czyli dokładnie odwrotnie niż teraz - mówił Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate. 

- Moja mama w latach 90. zbudowała wspaniałą markę Mokate Cappuccino - dodał.

- Sporo marek przejęliśmy. Każda marka była budowana inaczej, w zależności od dojrzałości cyklu. Główna marka Mokate miała duże budżety, ważne było też rozpoznanie marketingowe - tłumaczył.

- Dziś wygrywają przedsiębiorstwa ze zrozumieniem potrzeb klienta, firmy, które potrafią się zareklamować, dotrzeć do wybranej grupy klientów i zmienić model konsumpcji - dodał prezes Mokate.

- Widać obecnie zmiany konsumpcji, one cały czas zachodzą. Budowa marki to "krew i pot" - czasem łatwo jest zbudować markę, trudniej utrzymać ją i dalej rozwijać. W naszej firmie mówimy, że marki to nasze dzieci i tyle jest warta firma, ile są warte marki. Mamy obecnie wiele marek, każda inaczej jest zbudowana - wyjaśniał.

- Firma, która skupia się tylko na produkcji, nie potrafi budować marki. Przy hiper konkurencji trzeba być atrakcyjnym, trzeba znać potrzeby konsumentów i patrzeć na perspektywę branży - tłumaczył.

- Kiedyś w latach 90. było dużo marek kawowych. One wygrywały. Wiele lat temu kawę piło się głównie w domu, potem rynek bardzo się zmienił i konsumenci zaczęli częściej pić kawę w kawiarniach oraz kupować ją na wynos. Kawa stałą się "no logo" i to zmieniło cały rynek - mówił Adam Mokrysz. 

- Nowości produktowe muszą wchodzić na rynek, bardzo trzeba przemyśleć każdą nowość, aby budować wartość dodaną i rozwijać się jako firma. Trzeba też zrozumieć, z kim się konkuruje - mówił.

- Ważna jest analiza rynku, nie można działać na zasadzie intuicji, trzeba dłużej przygotowywać projekty, ale też trzeba umieć się wycofać, aby nie brnąć w coś, co nie przyniesie efektu i wygeneruje za dużo kosztów. Weszliśmy kiedyś na rynek wietnamski, ale okazało się, że rynek jest dojrzały i podzielony na trzech graczy, więc wycofaliśmy się - mówił.

Tłumaczył też, że obecnie trzeba doceniać internet. - Nowe pokolenie nie czyta gazet. Oni są w internecie, każdy ma smartfona. Widzimy to jako firma, staramy się kierować budżety w stronę młodego konsumenta. Siła nabywcza młodego konsumenta będzie rosła, dlatego warto na nie postawić. Ważne jest wsłuchanie się w młode pokolenie, aby nauczyć się przyciągać ich do swojej firmy, zainteresować ich swoimi produktami. Uważam, że każda firma powinna postawić na nowe media, jeśli chce się rozwijać - tłumaczył Adam Mokrysz.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Zalla 17-05-2018, 12:49:

Bardzo dobrze mówił. Sensownie. Dlatego zawsze zostaję przy Mokate, a nie przy innych markach.