PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Mokate na EEC 2018: Firma jest tyle warta, ile warte są jej marki

Prezes Mokate na EEC 2018: Firma jest tyle warta, ile warte są jej marki Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate. Fot. materiały prasowe
0 0

Budowa marki to "krew i pot" - czasem łatwo jest zbudować markę, trudniej ją utrzymać i dalej rozwijać - mówił Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate podczas debaty "Strategie kreowania silnych marek spożywczych" odbywającej się w trakcie 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Markę budowaliśmy jako rodzina, kiedyś był deficyt produktów na rynku, wystarczyło się zorganizować, popyt był nieograniczony, czyli dokładnie odwrotnie niż teraz - mówił Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate. 

- Moja mama w latach 90. zbudowała wspaniałą markę Mokate Cappuccino - dodał.

- Sporo marek przejęliśmy. Każda marka była budowana inaczej, w zależności od dojrzałości cyklu. Główna marka Mokate miała duże budżety, ważne było też rozpoznanie marketingowe - tłumaczył.

- Dziś wygrywają przedsiębiorstwa ze zrozumieniem potrzeb klienta, firmy, które potrafią się zareklamować, dotrzeć do wybranej grupy klientów i zmienić model konsumpcji - dodał prezes Mokate.

- Widać obecnie zmiany konsumpcji, one cały czas zachodzą. Budowa marki to "krew i pot" - czasem łatwo jest zbudować markę, trudniej utrzymać ją i dalej rozwijać. W naszej firmie mówimy, że marki to nasze dzieci i tyle jest warta firma, ile są warte marki. Mamy obecnie wiele marek, każda inaczej jest zbudowana - wyjaśniał.

- Firma, która skupia się tylko na produkcji, nie potrafi budować marki. Przy hiper konkurencji trzeba być atrakcyjnym, trzeba znać potrzeby konsumentów i patrzeć na perspektywę branży - tłumaczył.

- Kiedyś w latach 90. było dużo marek kawowych. One wygrywały. Wiele lat temu kawę piło się głównie w domu, potem rynek bardzo się zmienił i konsumenci zaczęli częściej pić kawę w kawiarniach oraz kupować ją na wynos. Kawa stałą się "no logo" i to zmieniło cały rynek - mówił Adam Mokrysz. 

- Nowości produktowe muszą wchodzić na rynek, bardzo trzeba przemyśleć każdą nowość, aby budować wartość dodaną i rozwijać się jako firma. Trzeba też zrozumieć, z kim się konkuruje - mówił.

- Ważna jest analiza rynku, nie można działać na zasadzie intuicji, trzeba dłużej przygotowywać projekty, ale też trzeba umieć się wycofać, aby nie brnąć w coś, co nie przyniesie efektu i wygeneruje za dużo kosztów. Weszliśmy kiedyś na rynek wietnamski, ale okazało się, że rynek jest dojrzały i podzielony na trzech graczy, więc wycofaliśmy się - mówił.

Tłumaczył też, że obecnie trzeba doceniać internet. - Nowe pokolenie nie czyta gazet. Oni są w internecie, każdy ma smartfona. Widzimy to jako firma, staramy się kierować budżety w stronę młodego konsumenta. Siła nabywcza młodego konsumenta będzie rosła, dlatego warto na nie postawić. Ważne jest wsłuchanie się w młode pokolenie, aby nauczyć się przyciągać ich do swojej firmy, zainteresować ich swoimi produktami. Uważam, że każda firma powinna postawić na nowe media, jeśli chce się rozwijać - tłumaczył Adam Mokrysz.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Zalla 17-05-2018, 12:49:

Bardzo dobrze mówił. Sensownie. Dlatego zawsze zostaję przy Mokate, a nie przy innych markach.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.