PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

Prezes Mokate: Rząd musi wspierać polskie firmy spożywcze w walce z nieuczciwą konkurencją w UE

Prezes Mokate: Rząd musi wspierać polskie firmy spożywcze w walce z nieuczciwą konkurencją w UE Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate
0 0

- Ciągle obecna przewaga kosztowa nie przeszkadza nam w rozwoju handlu międzynarodowego. Ale nie jest to jedyny czynnik naszego sukcesu. Mamy istotnie dużą grupę asortymentową, skalę działania, wielkość produkcji, nowoczesny park maszynowy, zaawansowane technologie i świetnych specjalistów. Myślę, że polska branża spożywcza nie ma się czego wstydzić - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate.

- Dysponujemy ogromną przewagą technologiczną. Większość dużych przetwórców w branży spożywczej zainwestowała w swoje zakłady w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Są to najnowocześniejsze fabryki wybudowane zgodnie z najwyższymi standardami. Goszcząc zagraniczne delegacje niejednokrotnie słyszymy bardzo pochlebne opinie o najwyższych standardach polskich produktów i zakładów. Myślę że te czynniki determinują sukces polskiej żywności, w tym produktów Mokate, na rynkach eksportowych - komentuje Adam Mokrysz.

Jak podkreśla prezes Mokate, Polska jest obecnie ósmym, co do wielkości eksporterem produktów spożywczych-rolnych w Unii. W niektórych krajach budzi to obawy związane z ochroną własnych producentów żywności. - Stąd szereg działań, które niekoniecznie zgodne są z europejską ideą swobody przypływu towarów. Ideą, która przecież leży u podstaw wspólnego rynku. Raz po raz głośno jest o negatywnych kampaniach, które mają za zadanie deprecjonować jakość polskiej żywności. Do tego dochodzi szereg innych regulacji, jak choćby kwestie związane z wymogami specjalnego znakowania towarów eksportowych w niektórych krajach - dodaje.

Co zatem mogą zrobić polscy producenci i eksporterzy? - Z pewnością w dalszym ciągu podejmować działania mające na celu promocję polskich produktów. Tak na poziomie producentów, jak i różnego rodzaju agencji rządowych. Niezwykle ważna jest obecność na imprezach targowych organizowanych w wielu krajach. Obecność - która powinna być wspierana, również finansowo, przez odpowiednie ministerstwa. W taki sposób jesteśmy w stanie umacniać pozytywny wizerunek rodzimych producentów i wspierać ich w walce z nieuczciwą konkurencją - podsumowuje Adam Mokrysz.

W NAJNOWSZYM NUMERZE MAGAZYNU "RYNEK SPOŻYWCZY" ZAMIEŚCIMY CAŁY WYWIAD Z ADAMEM MOKRYSZEM.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!