PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Badanie: Prawie 60 proc. Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa

Badanie: Prawie 60 proc. Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa fot. shutterstock
0 0

Według sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych, realizowanego w ramach kampanii „Roślinniejemy”, 57,8 proc. Polaków planuje ograniczyć konsumpcję produktów mięsnych na rzecz ich roślinnych alternatyw.

Badania przeprowadzono w lutym 2018 roku na reprezentatywnej grupie odbiorców. Trend związany z redukcją spożycia mięsa najbardziej widoczny jest w największych miastach, gdzie ponad 73% badanych ma w planach ograniczenie konsumpcji mięsa. Wartym odnotowania jest również fakt, że wśród mieszkańców małych miast i wsi, ponad połowa badanych rozważa ograniczenie spożycia mięsa.

Jak podają autorzy badania, na zwiększone zainteresowanie roślinnymi alternatywami wpływa szereg czynników. Przede wszystkim, roślinne produkty stają się łatwo dostępne - część sieci handlowych posiada już własne w pełni roślinne linie. O wzroście popularności diety roślinnej świadczy także popularność stron internetowych takich jak blog Jadłonomia (książka wydana na jego podstawie w 2014 r. wciąż utrzymuje się na listach bestsellerów według portalu taniaksiażka.pl). Na Wyspach Brytyjskich, w ciągu ostatnich lat liczba osób określających się jako weganie wzrosła o 700% (źródło Compare the Market).

- Dostrzegamy wzrost zainteresowania dietą roślinną wśród Polaków. Według badań firmy Mintel, ok. 10% Polaków w wieku 25-34 określa się jako weganie lub wegetarianie - mówi Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii Roślinniejemy

- Kluczowe firmy z branży spożywczej nie pozostają obojętne na wzrost popytu na roślinne alternatywy. Oferta produktów roślinnych w sieciach takich jak Kaufland, Lidl, czy Biedronka robi wrażenie, warto odnotować także fakt wprowadzenia w pełni roślinnej linii “Z gruntu dobre” przez Sokołów, największą firmę w branży mięsnej według raportu Portalu Spożywczego – dodaje.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

Ula 06-04-2018, 12:33:

Czy można zobaczyć źródło danych i prześledzić gdzieś metodologię badania? Nie podaliście Państwo odnośnika do żadnego źródła przedstawionych informacji.

Marcin 05-04-2018, 10:24:

Wreszcie! :) Wszystkim nam wyjdzie to na dobre

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.