PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Branża drobiarska to jeden z działów gospodarki, w których Polska odniosła największy sukces

Branża drobiarska to jeden z działów gospodarki, w których Polska odniosła największy sukces Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę, fot. PTWP
0 0

Produkcja mięsa drobiowego w Polsce w latach 2014-2017 zwiększyła się o prawie 30 proc. i w 2017 roku Polska była odpowiedzialna za 16 proc. unijnej produkcji drobiu. W 2016 r. po raz pierwszy w historii eksport mięsa i podrobów drobiowych z naszego kraju przekroczył 1 mln t, a w sierpniu 2017 roku liczba wstawień kurcząt brojlerów osiągnęła wartość 100 mln sztuk w ciągu jednego miesiąca – wynika z raportu „Rynek mięsa drobiowego”, przygotowanego przez ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas oraz Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (KRD-IG).

Branża drobiarska jest działem gospodarki, w którym Polska w ostatnich latach bez wątpienia odniosła największy sukces. W produkcji mięsa drobiowego nasz kraj jest liderem w Unii Europejskiej i jednym z największych jego eksporterów. 

– Sektor drobiarski jest szczególnie istotny dla Banku – ok. 10 proc. naszych przychodów w Food&Agri przypada na tę branżę. Uczestniczymy w wielu inwestycjach naszych klientów. Często innowacyjnych i pionierskich, związanych z rozwojem ferm drobiarskich, firm zajmujących się ubojem, przetwórstwem i handlem drobiem. W moim przekonaniu branża ta może pochwalić się jednymi z najlepiej przygotowanych i przeprowadzonych inwestycji – mówi Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę.

– Dla naszego Banku bardzo ważne jest także, aby sektor drobiarski w Polsce rozwijał się w sposób zrównoważony, a inwestycje prowadzone były na postawie dogłębnych analiz i uwzględniały możliwe wahania cen. Dlatego, mam nadzieję, że raport będzie pomocny w tworzeniu strategii biznesowych firm z tego sektora – podkreśla Bartosz Urbaniak.

Dynamiczny rozwój branży drobiarskiej sprawił, że Polska jest liderem rynku unijnego, ale również coraz wyraźniej zaznacza swoje miejsce w światowym handlu. W 2016 roku nasz kraj odpowiadał za 2,1 proc. globalnej produkcji mięsa drobiowego. Warto zwrócić uwagę, że obserwowany w ostatnich trzech latach spadek cen, a także pojawienie się grypy ptaków w Polsce  i innych krajach Unii Europejskiej, a co za tym idzie, nadpodaż nie tylko na rynku krajowym, ale i unijnym, może wpłynąć na przyszłość polskiej branży drobiarskiej. Dane produkcyjne i handlowe jednoznacznie wskazują, że rozwój nie będzie możliwy bez zdobywania kolejnych rynków zbytu i umacniania pozycji na już istniejących. 

- Branża drobiarska jest jednym z przykładów doskonale rozwijającego się sektora polskiej gospodarki. Jako Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza zdajemy sobie sprawę, jak ważnym motorem sukcesu naszej branży jest – oraz będzie w przyszłości – eksport. Dlatego też działania KRD-IG w głównej mierze koncentrują się na dywersyfikowaniu kierunków sprzedaży. Dzięki zagranicznym misjom gospodarczym organizowanym przez naszą Izbę możemy pozyskiwać nowe rynki zbytu, a tym samym wykorzystać potencjał i zadbać o dalszy rozwój polskich hodowców i producentów drobiu. Zależy nam bowiem na sukcesie wszystkich uczestników łańcucha produkcji drobiarskiej w Polsce – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.