PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Dziki Trop: Pogląd, że łowiectwo jest zbrodnią przeciw naturze to hipokryzja

Dziki Trop: Pogląd, że łowiectwo jest zbrodnią przeciw naturze to hipokryzja Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop, dyrektor zarządzający Elite Expeditions, fot. Paweł Pawłowski
0 0

- Nie jestem myśliwym, natomiast uważam się dobrego adwokata myśliwych wśród osób, które uważają łowiectwo za coś, co jest powodem do wstydu. Wychowałem się w kulturze łowieckiej i mam do niej ogromny szacunek. W społeczeństwie wiedza o tym, czym jest gospodarka łowiecka jest tak znikoma, że dominują poglądy pseudoekologiczne typu: powinno się zaprzestać łowiectwa, bo to zbrodnia przeciwko naturze. To hipokryzja - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions.

- Ludzie z jednej strony uważają, że myśliwi to zbrodniarze, a 90% Polaków kładzie codziennie szynkę na kanapkę i je schabowego w niedzielę na obiad. Jest to szczególnie groźne u dzieci, które wyobrażają sobie, że mięso rośnie na drzewie - mówi Grzegorz Malec.

Właściciel "Dzikiego Tropu" przypomina, że myśliwy, aby wejść do lasu z bronią, musi przejść żmudne szkolenie, zdać wieloetapowe egzaminy, odbyć staż w kole łowieckim.

- To trwa w sumie często kilka lat. Polowania są zgodne z wieloletnimi i rocznymi planami łowieckimi. Mówiąc w dużym skrócie, na podstawie danych wskazujących, ile jest zwierzyny w ogóle, ustala się plan odstrzałów, tak by zachować równowagę w ekosystemie. Oczywiście, ktoś może powiedzieć: Zostawmy to, niech natura sobie sama poradzi. Tylko że człowiek od kilkuset lat tę naturę rozregulowuje poprzez procesy urbanizacyjne, migracyjne, rozwój miast, dróg, infrastruktury. Przez to obszar dla zwierzyny się kurczy i nie jest ona w stanie sama siebie regulować - mówi.

Jak wskazuje Malec gospodarka łowiecka polega na odpowiednim wyważeniu komfortu człowieka i zwierzyny, która też musi mieć odpowiednią bazę żerową i może znajdować się w określonej liczbie na określonym obszarze.

- Po zabiciu zwierzyny, która jest przedmiotem polowania, myśliwy zabiera ją na własne potrzeby albo trafia ona od razu do punktu skupu takich firm jak nasza. Takie punkty wyposażone są w chłodnie oraz odpowiednie zaplecze sanitarne, gdzie zwierzyna czeka na odbiór. Zbieramy ją z punktów skupu, przewozimy do naszego zakładu i przerabiamy. Elite Expeditions posiada ok. 200 takich punktów na terenie całego kraju - mówi.

Dziki Trop jest marką handlową firmy Elite Expeditions sp. z o.o., która powstała w 1989 roku jako firma rodzinna i do dziś nią pozostała. Spółka prowadzi skup i przetwórstwo dziczyzny od 1995 r., w Zwierzyńcu, na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Obecne moce produkcyjne zakładu wynoszą 2 tys. ton gotowego produktu rocznie.

Elite Expeditions produkuje chłodzone oraz mrożone mięso z jelenia, dzika, sarny oraz daniela, a także wędzone polędwice, szynki, salami, kiełbasy i kabanosy. Produkty Elite Expeditions dostępne są w sieciach handlowych: Lidl, Auchan, Selgros i E.Leclerc. Sklepy Dziki Trop znajdują się w Warszawie oraz Krakowie.

POLECANE

KOMENTARZE: (16)

+ DODAJ KOMENTARZ

Joanna 20-08-2018, 09:17:

totalna propaganda,powiedzą wszystko dla zysku, mięso z lasu jest skażone ołowiem z pocisków, nawet najmniejsze ilości ołowiu są niebezpieczne dla zdrowia

Maras 19-08-2018, 11:16:

myśliwy "zabiera ją" na własne potrzeby czy kupuje od Koła Łowieckiego?

akysz 14-08-2018, 18:17:

abc :

A ty kim jesteś? Tur się chociaż emocjonalnie to z sensem sie wypowiada. A ty atakujesz bez sensu. No, chyba że się lepiej poczułeś pisząc to co pisałeś :)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.