PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Ekspert: W social mediach klienci szukają konkretnych informacji o produktach

Ekspert: W social mediach klienci szukają konkretnych informacji o produktach Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz, fot. Zosia Puszcz Bugalow Photography
0 0

- Klienci, mimo, że w mediach społecznościowych interesują się lżejszymi treściami, muszą być edukowani i szukają konkretnych informacji o produktach. Są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Przemyślana strategia obecności marki w social mediach pomoże uniknąć większości kryzysów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz.

Monika Czaplicka zauważa, że wielu producentów nie ma żadnych profili społecznościowych.

- Ci, którzy je mają najczęściej publikują memy, przepisy i konkursy. Co ciekawe - popularna jest też komunikacja zagraniczna. Np. Morliny mają fanpage po polsku na UK, a Krakus w ogóle prowadzi fanpage po angielsku (na USA). Generalnie producenci mięs traktują social media jako przestrzeń do budowania marki i wspierania rozpoznawalności. Jeśli chodzi o same portale, nie mają żadnych dodatkowych obostrzeń dotyczących obecności niż te, które obowiązują w ogóle w prawie - mówi.

Szefowa agencji Wobuzz zwraca uwagę, że media społecznościowe są bardziej rozrywkowe niż np. reklamy w telewizji, ale to nie znaczy, że należy infantylizować swoją komunikację.

- Sytuacje takie jak problem Sokołowa sprzed kilku lat z Piotrem Ogińskim z Kocham Gotować czy właśnie skandale w innych branżach pokazują, że klienci, mimo, że interesują się lżejszymi treściami, muszą być edukowani i szukają konkretnych informacji o produktach. Są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Przemyślana strategia obecności marki pomoże uniknąć większości kryzysów. Można też obserwować działania marek na innych rynkach - dodaje.

Czaplicka przyznaje, że każda gałąź branży spożywczej ma swoje wyzwania.

- Jajka mają batalie o traktowanie kur, warzywa i owoce mają kwestie opryskiwania, ołowiu czy genetycznych modyfikacji itp. To kolejny znak, że ludzie coraz bardziej patrzą na to, co jedzą, skąd pochodzi. Philip Kotler, jeden ze znanych ekspertów marketingu już ileś lat temu napisał książkę Marketing 3.0, gdzie zwraca uwagę, że produkty są bardzo podobne, jeśli obsługa klienta jest dobrze robiona, to jedynym wyróżnikiem dla marek będą właśnie kwestie społeczne, ideologie itp. Już teraz warto to komunikować, zwracać na to uwagę i wyjść z założenia, że nie jesteśmy zupą pomidorową - nie wszyscy nas muszą lubić. Ale my jako marka musimy szanować wszystkich odbiorców, nawet, jeśli nigdy nie będą naszymi klientami, bo oni też budują nasz wizerunek (czy tego chcemy, czy nie) - dodaje.

Monika Czaplicka - W branży online od 2006 roku. Pra­cuje w swojej agencji social media Wobuzz, a popularność zapewnił jej fanpage „Kry­zysy w social mediach wybuchają w week­endy” czy akcja „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”. Ma bloga cza​plicka​.eu. Specjalizuje się w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację, a także social sellingu i komunikacji.

W portfolio ma takie marki jak PZU, Empik, Avon, TVN, Medicover, dr. Oetker, Łazienki Królewskie, Universal Music Polska, BGŻ BNP Paribas, Provident, Capgemini czy KRPM.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.