PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Elite Expeditions: Trzeba pokazać społeczeństwu, że myśliwi są ludźmi odpowiedzialnymi

Elite Expeditions: Trzeba pokazać społeczeństwu, że myśliwi są ludźmi odpowiedzialnymi Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions, fot. PTWP
0 0

- Kompleksowa edukacja na temat dziczyzny powinna być prowadzona bezwzględnie przez Lasy Państwowe i Polski Związek Łowiecki w szkołach i przedszkolach. Niekoniecznie chodzi mi o epatowanie słynną skórą z lisa, ale pokazanie naturalnego procesu od lasu do talerza - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions.

Grzegorz Malec podkreśla, że edukacja powinna być nakierowana na pokazanie, że myśliwi są ludźmi odpowiedzialnymi.

- Zadaniem myśliwych nie jest pójście do lasu i zabicie, ale dbanie o zwierzynę, utrzymywanie dobrostanu, dokarmianie zimą, liczenie, odpowiednia selekcja itd. Tych działań jest mnóstwo. Praca myśliwego trwa przez cały rok, o czym się kompletnie nie mówi. Jeżeli uda się to pokazać, a Lasy Państwowe mają na to praktycznie nieograniczone środki, to myślę, że zwiększy się także popularność dziczyzny. A sam sklep powinien być na końcu tego łańcucha. Zdobyliśmy naszą dzisiejszą pozycję dlatego, że zaoferowaliśmy nie tylko mięso, ale całą wiedzę, jaka za nim idzie. Na naszym profilu Elite Zwierzyniec prowadzimy edukację skierowaną do osób niezwiązanych bezpośrednio z łowiectwem. Także małymi krokami staramy się to zmieniać - dodaje.

Odnosząc się do projektu Lasów Państwowych, które tworzą sieć sklepów "Dobre z lasu", Malec zaznacza, że każda forma promocji dziczyzny jest godna pochwały, natomiast on nie zamierza siedzieć z założonymi rękami.

- Pomysł Lasów Państwowych polega na tym, że w tych sklepach swoje produkty mają oferować lokalni przetwórcy. Zresztą chodzi nie tylko o dziczyznę, ale także miody, ryby itp. I dobrze. Natomiast my nie zamierzamy siedzieć z założonymi rękami. Mamy wypracowany stabilny model biznesowy i na pewno z niego nie zrezygnujemy - dodaje.

Pełna treść rozmowy z Grzegorzem Malcem dostępna jest w naszej Strefie Premium.

Dziki Trop jest marką handlową firmy Elite Expeditions sp. z o.o., która powstała w 1989 roku jako firma rodzinna i do dziś nią pozostała. Spółka prowadzi skup i przetwórstwo dziczyzny od 1995 r., w Zwierzyńcu, na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Obecne moce produkcyjne zakładu wynoszą 2 tys. ton gotowego produktu rocznie.

Elite Expeditions produkuje chłodzone oraz mrożone mięso z jelenia, dzika, sarny oraz daniela, a także wędzone polędwice, szynki, salami, kiełbasy i kabanosy. Produkty Elite Expeditions dostępne są w sieciach handlowych: Lidl, Auchan, Selgros i E.Leclerc. Sklepy Dziki Trop znajdują się w Warszawie oraz Krakowie.

POLECANE

KOMENTARZE: (8)

+ DODAJ KOMENTARZ

htt 18-01-2018, 12:03:

do: komorowsky

a tradycja że król miał niewolników sięga czasów starożytnych.
co to za argument, że coś długo trwa?

tyle lat ktoś chodził pieszo, na koniu, i dobrze było...
a tu nagle ktoś samochód wymyślił.

baba ze wsi 16-01-2018, 09:21:

myślistwo to zabijanie dla zabawy, trzeba mieć źle w głowie, żeby bawić się okrucieństwem

Komorowsky 15-01-2018, 21:24:

do xxl: chyba dawno nie miałeś nic w ustach.... chory to ty jesteś z zazdrości... tradycja łowiecka sięga czasów królów i to nie jest fanaberia...