PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Elite Expeditions: Zbyt duże uzależnienie od eksportu rodzi wiele zagrożeń

Elite Expeditions: Zbyt duże uzależnienie od eksportu rodzi wiele zagrożeń Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions, fot. PTWP
0 0

- Z powodzeniem eksportujemy nasze produkty. Natomiast ok. 10 lat temu uznaliśmy, że tak duże uzależnienie od zagranicznego odbiorcy niesie ze sobą wiele zagrożeń. Chodzi między innymi o kursy walut, a także wspomniane wahania spowodowane zmieniającymi się preferencjami konsumentów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions.

Grzegorz Malec zauważa, że choć 90 proc. produkcji dziczyzny w Polsce trafia na eksport do Niemiec, Francji, Włoch i krajów Beneluksu, spożycie tego rodzaju mięsa w wymienionych krajach od kilkunastu lat systematycznie maleje.

- Pytałem naszych odbiorców, z czego to się bierze. Wskazali dwa aspekty. Po pierwsze młodzi ludzie zaczynają coraz częściej wybierać szybkie dania – fast foody czy dania gotowe, które najczęściej są przygotowywane z innych mięs niż dziczyzna. Tam trochę zaniedbano to, co staramy się robić w Polsce, a więc edukację młodego pokolenia i przekonywanie go, że dziczyzna może być fajna i szybka. Innym problemem dla handlarzy dziczyzną jest zmieniająca się struktura społeczna. Pojawia się coraz więcej osób z innego kręgu kulturowego, które nie znają dziczyzny i nie chcą jej spożywać albo zabrania im tego religia. To wszystko powoduje, że spożycie stopniowo spada. Tym bardziej powinniśmy się starać żeby ten rynek w Polsce rósł - dodaje.

Malec zauważa, że alternatywą wobec eksportu na rynki Europy Zachodniej nie mogą być kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

- Na Ukrainie, Białorusi oraz w Rosji panują inne zwyczaje łowieckie, a co za tym idzie i kultura spożycia dziczyzny. Często pozyskuje się ją poprzez kłusownictwo. Krajem w naszym regionie, który ma bogate tradycje kulinarne są Węgry. Węgrzy jedzą bardzo dużo dziczyzny i jest ona obecna w karcie praktycznie każdej restauracji węgierskiej. Jest to mięso bardzo dobrej jakości, wysoko cenione na Zachodzie, na równi z polską dziczyzną, a może nawet bardziej. Natomiast Węgrzy sami siebie zaopatrują i eksportują na Zachód. Na Słowacji i w Czechach jest też sporo dziczyzny - dodaje.

Pełna treść rozmowy z Grzegorzem Malcem dostępna jest w naszej Strefie Premium.

Dziki Trop jest marką handlową firmy Elite Expeditions sp. z o.o., która powstała w 1989 roku jako firma rodzinna i do dziś nią pozostała. Spółka prowadzi skup i przetwórstwo dziczyzny od 1995 r., w Zwierzyńcu, na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Obecne moce produkcyjne zakładu wynoszą 2 tys. ton gotowego produktu rocznie.

Elite Expeditions produkuje chłodzone oraz mrożone mięso z jelenia, dzika, sarny oraz daniela, a także wędzone polędwice, szynki, salami, kiełbasy i kabanosy. Produkty Elite Expeditions dostępne są w sieciach handlowych: Lidl, Auchan, Selgros i E.Leclerc. Sklepy Dziki Trop znajdują się w Warszawie oraz Krakowie.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.