PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Henryk Kania: Polski rynek daje nam jeszcze wiele możliwości

Henryk Kania: Polski rynek daje nam jeszcze wiele możliwości Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A., fot. mat. pras.
0 0

- Chcemy rozwijać naszą sprzedaż i budować pozycję firmy nie tylko poprzez rozwój w obecnych kanałach sprzedaży, czy wyjście ze sprzedażą poza granice Polski. Krajowy rynek daje nam jeszcze wiele możliwości na zwiększenie wolumenów sprzedaży i chcemy te możliwości wykorzystać - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A.

Jesienią 2017 roku media donosiły o pogorszeniu sytuacji finansowej ZM Henryk Kania z powodu m.in. wzrostu cen surowca i rosnących kosztów pracy. Henryka Kanię zapytaliśmy, jak obecnie wygląda kondycja finansowa spółki.

- Oczywiście, wspominane czynniki nie ułatwiały nam pracy, jednak w równym stopniu dotyczyły wszystkich przetwórców mięsa czerwonego w Polsce. ZM Henryk Kania S.A. od lat należą do ścisłej czołówki największych producentów na rynku mięsnym w Polsce. Każdego roku Spółka notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i skutecznie zyskuje kolejne udziały rynkowe. W siłę rosną także nasze marki, na czele z brandem Henryk Kania, który jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek spożywczych w kraju, a jej wartość z roku na rok dynamicznie rośnie. Mamy więc mocne podstawy do dalszych dynamicznych wzrostów w 2018 roku, na które będziemy ciężko pracować. Efektem tej pracy będą m.in. kolejne innowacje produktowe - mówi.

ZM Henryk Kania dokonały podziału portfolio na określone grupy asortymentowe związane z różnymi, często niepokrywającymi się z dotychczasowymi, kanałami dystrybucji.  

- Oznacza to, że w perspektywie kilku miesięcy nasze produkty pojawią się w kanałach sprzedaży, w których po pierwsze dotychczas ich nie było, a po drugie, nie zawsze będą to kanały typowe dla produktów wędliniarskich - mówi Henryk Kania.

W portfolio ZM Kania pojawiły się i będą pojawiać produkty dedykowane określonym grupom klientów.

- Przykłady są już obecne w naszej ofercie. Są to chociażby batony proteinowe pod marką ACTIVE przeznaczone dla osób prowadzących aktywny tryb życia, linia „for women” dla kobiet ceniących niską kaloryczność przekąsek, czy też cała linia mięsnych snacków Henryk Kania Maestro. Tę ostatnią polecamy jako przekąskę do pracy, szkoły, na wycieczki, czy jako element imprezowego menu. Wielkość opakowań oraz funkcja i rodzaj tych produktów sprawiają, że idealnie nadają się nie tylko na półki sklepów spożywczych, ale także do innych punktów sprzedaży. Jakie to punkty – klienci przekonają się niebawem - mówi.

W ramach kooperacji z globalnymi markami ZM Henrk Kania nawiązały współpracę z marką Disney, czego efektem jest linia produktów dla dzieci – parówki i mini paróweczki z szynki oraz wędliny drobiowe w plastrach.

- Warto tutaj zaznaczyć, że żeby sygnować nasze produkty logo Disneya, spełniliśmy bardzo rygorystyczne wymogi co do składu i jakości tych wyrobów - mówi Henryk Kania.

Pełna rozmowa z Henrykiem Kanią ukaże się w majowym wydaniu "Rynku Spożywczego".

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!