PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Konspol: Mężczyźni sięgają po dania gotowe częściej niż kobiety

Konspol: Mężczyźni sięgają po dania gotowe częściej niż kobiety fot. shutterstock
0 0

Coraz większe tempo życia i brak czasu znajdują swoje odzwierciedlenie w rosnącej konsumpcji dań gotowych. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, producenci żywności rozbudowują segment convenience, dzięki czemu na sklepowych półkach znajdziemy już bardzo szeroką gamę wyrobów z tej kategorii. Badanie nt. konsumpcji dań gotowych, zrealizowane na zlecenie marki Konspol, pokazało kto najczęściej po nie sięga oraz jakie produkty cieszą się największą popularnością.

Wyniki raportu zrealizowanego na zlecenie marki Konspol dowodzą, że po wszelkiego rodzaju dania gotowe sięgają przedstawiciele obu płci. Mężczyźni robią to jednak częściej niż kobiety – 40% z nich deklaruje zakup dań gotowych 2-3 razy w miesiącu, 33% sięga po nie raz lub kilka razy w tygodniu, a 15% codziennie. W przypadku kobiet te liczby to odpowiednio: 35%, 30% i 14%.

Istotnym czynnikiem mającym wpływ na konsumpcję dań gotowych jest również wiek. Z uwagi na intensywny tryb życia, a także specyfikę i główne zalety tej kategorii produktów, najczęściej sięgają po nie ludzie młodzi. Aż 23% osób w wieku 20-29 lat kupuje dania gotowe codziennie lub prawie codziennie, w przypadku osób w wieku 30-39 lat wskaźnik ten wynosi 14%, a w przedziale 40-55 lat już tylko 8%. Różnice te niwelują się przy okazji mniej regularnej konsumpcji. Raz lub kilka razy w tygodniu dania gotowe są kupowane odpowiednio przez osoby w wieku: 20-29 – 27%, 30-39 – 35%, 40-55 – 33% ankietowanych.

Czasy, w których dania gotowe kojarzyliśmy wyłącznie z klasycznymi naleśnikami, pierogami czy potrawami w słoikach minęły bezpowrotnie. Sklepowe półki obfitują dziś w wiele rodzajów posiłków: od produktów garmażeryjnych, przez gotowe przekąski aż do pełnych dań. Wszystkie oferują mnogość wariantów smakowych, znacząco wykraczających poza te klasyczne – w sekcji dań gotowych bez trudu znajdziemy dziś bowiem propozycje kuchni nie tylko polskiej, ale również amerykańskiej, meksykańskiej, włoskiej czy azjatyckiej. Preferencje konsumentów różnią się w zależności od płci. Okazuję się, że mężczyźni częściej wybierają burgery w bułce, hot-dogi i kiełbaski, natomiast kobiety chętniej wkładają do koszyka tortille, nuggetsy, pierogi, zapiekanki i kotlety panierowane.

Współczesny świat pędzi coraz szybciej. W codziennej gonitwie pomiędzy pracą, domem i wieloma innymi obowiązkami, wielokrotnie brakuje nam czasu na planowanie większych zakupów i samodzielne przygotowywanie posiłków. Dlatego tak chętnie sięgamy po dania gotowe, które są łatwe i szybkie w przygotowaniu, ale także smaczne. Do ich konsumpcji Polaków zachęca bez wątpienia również szeroka oferta producentów, dzięki której mogą niemal bez ograniczeń próbować nowych smaków, nie obawiając się o powtarzalność czy monotonię swojego menu.

Raport „Badanie nt. konsumpcji dań gotowych”. Badanie ilościowe realizowane techniką CAWI na Panelu Internautów. Badanie zrealizowane przez agencję Zymetria na osobach w wieku 20-55 lat, kupujących dania gotowe w sklepach lub w sekcjach cafe stacji benzynowych min. raz na 2-3 miesiące.
Realizacja badania: 19.04.2017 – 24.04.2017 r.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.