PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Krytyczna opinia influencera może mieć ogromny wpływ na wyniki sprzedaży

Krytyczna opinia influencera może mieć ogromny wpływ na wyniki sprzedaży Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe
0 0

- Poza samym podglądaniem działań konkurencji i marek, które dyktują trendy, przedstawiciele branży mięsnej muszą obserwować również aktywność influencerów, którzy już od kliku lat są liderami opinii i których pozycja stale się umacnia. Pojedyncza opinia niezadowolonego klienta niekiedy może pozostać niezauważona. Jednak gdy to bloger czy video bloger odnosi się krytycznie do marki, również mięsnej, jego działanie może mieć ogromny wpływ na jej wizerunek i wyniki sprzedaży - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

Patrycja Ogrodnik przypomina, że dla każdego, kto prowadzi działania komunikacyjne, ważną lekcją jest sytuacja, która miała miejsce na polskim rynku i której głównym bohaterem był jeden z najbardziej znanych blogerów kulinarnych.

- Podzielił się on z marką swoją opinią na temat produkowanego przez nią mięsa na tatar. Marka ta zamiast zareagować na wpis popełniła ogromny błąd – nie dość, że nie odpisała na post to jeszcze go usunęła, co zostało oczywiście szeroko skomentowane i ocenione, uderzając przy okazji w jej wizerunek. A całej sytuacji dałoby się uniknąć na przykład dzięki sprawdzeniu kim dokładnie jest autor opinii i wykorzystaniu komunikacji ommnichannelowej - dodaje.

Ogrodnik jest zdania, że nie można odrywać zapytań klientów od kanałów społecznościowych.

- Trzeba je kontrolować, a w wypadku aktywności ze strony liderów opinii należy zachować szczególną ostrożność. Bez względu na to, kto jest autorem opinii, należy na nie reagować i odpowiadać. Influencerzy już od kliku lat są liderami opinii a ich pozycja stale się umacnia. Pojedyncza opinia niezadowolonego klienta niekiedy może pozostać niezauważona. Jednak gdy to bloger czy video bloger odnosi się krytycznie do marki, również mięsnej, jego działanie może mieć ogromny wpływ na jej wizerunek i wyniki sprzedaży. - wskazuje.

Brand Manager Agencji Freebee przyznaje, że analiza zagrożeń to integralna część pracy specjalistów zajmujących się komunikacją.

- W wypadku branż trudnych, takich jak branża mięsna, nieustanna analiza jest niezwykle ważna i powinna stanowić znaczną część pracy osób odpowiedzialnych za wizerunek mięsnych marek - mówi.

 

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

hodża nasredin 07-06-2018, 09:15:

Inluencer - bardzo fajna i trafna ksywka. Nie oznacza ona wcale chorego na grypę ale kogoś kto może zarazić. Nierzadko zdarza się, że skutki grypy bywają śmiertelne.

Ludź 06-06-2018, 09:53:

Brutalnie mówiąc to nikt inny jak szantażysta ubierające w ciekawą definicję swoją działalność. Zasadniczo należy szanować należy bezinteresowne i rzeczowe opinie klientów - nawet te krytyczne. Ale jeżeli mamy do czynienia z opiniami, których treść jest zależna od gratyfikacji (bądź jej odmowy) dla osoby taką opinię głosząca w mediach społecznościowych, to możemy mówić o tym, jak o pewnej formie szantażu czy pasożytnictwa.
Marki unikają walki z tego typu działalnością, gdyż same tracą wizerunkowo - a influencer zasadniczo anonimowy nie traci na tym nic.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.