PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

Pamapol: Wysokie ceny wieprzowiny wpływają negatywnie na wyniki Grupy

Pamapol: Wysokie ceny wieprzowiny wpływają negatywnie na wyniki Grupy Robert Jankowski, prezes Pamapolu, fot. PTWP
0 0

Grupa Pamapol SA w I kwartale 2017 roku osiągnęła 119,8 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 101,4 mln zł w I kwartale 2016 roku, co oznacza wzrost o 18 proc. W tym samym okresie grupa zanotowała także stratę netto w wysokości 72 tys. zł wobec 702 tys. zł zysku w analogicznym okresie 2016 roku.

Zysk z działalności operacyjnej Pamapolu w I kwartale 2017 r. wyniósł 1,1 mln zł (2,2 mln zł w I kw. 2016 r.).

W I kw 2017 r. skonsolidowane przychody Grupy Pamapol wyniosły 119.837 tys. zł. i były o 18 % wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedzającego, co związane było z realizacją kontraktu z ARR na dostawy artykułów spożywczych do magazynów organizacji partnerskich (szynka drobiowa i groszek z marchewką.

Wynik brutto ze sprzedaży Grupy w okresie sprawozdawczym był porównywalny do I kwartału 2016 r. (różnica -188 tys. zł r/r). Wynik EBITDA Grupy we wskazanym okresie wyniósł 4,4 mln zł i był o 0,76 mln zł niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W pierwszym kwartale 2017 r. Grupa osiągnęła stratę netto w kwocie 72 tys. zł (w analogicznym okresie I kw. 2016 zysk netto wynosił 702 tys. zł).

Wskaźnik długu (suma zobowiązań odsetkowych: kredyty, pożyczki, leasing) do EBITDA (liczona za ostatnie cztery kwartały) w Grupie Kapitałowej Pamapol na koniec I kwartału 2017 r. osiągnął poziom 4,33.

Zasadniczy wpływ na wyniki Grupy w okresie sprawozdawczym miały ceny surowca mięsnego, w szczególności wieprzowiny. Mimo wprowadzonych optymalizacji w obszarach działalności Spółki, zmierzających m.in. do eliminacji roboczogodzin w procesie produkcyjnym oraz obniżenia kosztów zużycia nośników energii przypadających na jednostkę wyprodukowaną, koszt wytworzenia produktu był wyższy niż w okresie poprzedzającym.

Jednocześnie Pamapol w I kwartale 2017 r. nie poniósł w stosunku do analogicznego okresu poprzedzającego dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem telewizyjnej kampanii reklamowej.

Zarząd Grupy, obserwując sytuację na rynku surowcowym i utrzymujące się wysokie ceny mięsa wieprzowego (historyczne maksima), które wraz z rosnącymi kosztami pracy oddziałują na wzrost kosztów produkcji, przewiduje negatywne wyniki Spółki i Grupy w kolejnym okresie sprawozdawczym (II kwartał 2017 r).

W przypadku Spółki WZPOW podkreślenia wymaga fakt, iż występujące na przełomie kwietnia i maja przymrozki nie wpłynęły negatywnie na jakość plantacji. Niskie temperatury nie miały wpływu na plonowanie roślin, natomiast średnie temperatury w kwietniu i na początku maja spowodują przesunięcie rozpoczęcia kampanii skupu grochu o około 10 dni w stosunku do roku ubiegłego, podobnie w przypadku kukurydzy (gdzie temperatura miała wpływ na szybkość kiełkowania i wschodu roślin).

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!