PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Pamapol ze wzrostem przychodów i stratą netto w 2017 roku

Pamapol ze wzrostem przychodów i stratą netto w 2017 roku Robert Jankowski, prezes Pamapolu, fot. PTWP
0 0

Grupa Pamapol SA zakończyła 2017 rok 489,5 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 453,6 mln zł w 2016 r. W 2017 r. spółka zanotowała stratę w wysokości 2,4 mln zł wobec 3,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Jak pisze w liście do akcjonariuszy prezes Pamapolu, rok 2017 dla Spółki Pamapol jak i całej Grupy, był kolejnym okresem dużych wyzwań i zmian organizacyjnych, mających na celu poprawę efektywności prowadzonej działalności.

- Spółki Grupy zmagały się z negatywnymi zjawiskami, które wpłynęły na końcowy wynik finansowy
w pierwszej połowie roku, w szczególności wysokimi cenami na rynku surowcowym czy wzrostem
kosztów pracy - przyznaje.

Jankowski dodaje, że Grupa podejmowała działania mające na celu optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów, prowadziła inwestycje ukierunkowane na zwiększenie efektywności operacyjnej poszczególnych spółek, kontynuowała prace nad wdrożeniem nowych produktów i rozwiązań, jak również wejściem w nowe kategorie produktowe. Istotnym elementem funkcjonowania organizacji jest dalszy rozwój współpracy z sieciami handlowymi, rozbudowa skali dystrybucji w kraju oraz intensyfikacja sprzedaży eksportowej.

- Patrząc przez pryzmat oceny wyników Emitenta i wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy, Zarząd ma świadomość konieczności kontynuowania w kolejnych okresach działań zmierzających do poprawy kosztów operacyjnych, które w perspektywie kolejnych okresów sprawozdawczych przełożą się na wzrost realizowanych marż, jak również pozwolą Grupie efektywnie konkurować na rynku polskim i zagranicznym w obecnych oraz nowych kategoriach - dodał.

Istotnym elementem dla realizacji tych zamierzeń stanowi zawarcie przez spółki Grupy w dniu 21 września 2017 r. umowy kredytu konsorcjalnego, zapewniającego finansowanie prowadzonej działalności; w szczególności zabezpieczającego płynność finansową oraz dopasowującego przepływy środków do aktualnych potrzeb danej spółki.

Jankowski zapewnił, że każda ze spółek koncentruje się na poprawie efektywności, wzroście sprzedaży i generowanej marży, co w perspektywie krótko i średniookresowym wpłynie na poprawę bieżących wyników Grupy. Dokładamy wszelkich starań, aby portfel produktów był dopasowany do potrzeb Klienta i rynku, jak również pracujemy nad nowymi konceptami i kategoriami produktowymi. Wyrażamy przekonanie, iż stabilne zaplecze finansowe, produkcyjne, a także rozwój innowacji produktowych w kategoriach potrzeb rynku i oczekiwań klientów, pozwolą na dalszy wzrost przychodów oraz podniesienie realizowanych marż, co przełoży się na umocnienie pozycji rynkowej Emitenta i Grupy Pamapol oraz jej postrzeganie przez Inwestorów i Akcjonariuszy - podsumował.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!