PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

Pat Romanek, Butcher's Pet Care - wywiad na temat trendów na rynku pet food

Pat Romanek, Butcher's Pet Care - wywiad na temat trendów na rynku pet food Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care, fot. mat. pras.
0 0

O bieżących trendach na rynku karm dla zwierząt rozmawiamy z Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care.

Adam Tubilewicz: Jak w pani ocenie wygląda obecna sytuacja na rynku pet food w Polsce?

Pat Romanek: Jesteśmy na tym rynku od 2011 roku. Kiedy wchodziliśmy na rynek polski, był on zdominowany przez dwóch globalnych graczy, a dostępna oferta nie była zróżnicowana. W ostatnim czasie na cała kategorię FMCG bardzo istotnie wpłynął trend naturalności, który przeniknął również w do pet food. Częściej zwracamy uwagę na to, co sami jemy i podobne oczekiwania mamy wobec karm, którymi karmimy nasze zwierzęta. Półka ewoluuje oferując większą różnorodność, ale nadal daleko nam do krajów Europy Zachodniej, gdzie silnie rośnie kategoria premium i wydatki na pupila są wielokrotnie wyższe niż w Polsce. Wszystko jednak wskazuje, że ta kategoria będzie rosła nie tylko w kategorii pet food ale całej kategorii pet care.

Jakie główne trendy kształtują obecnie rynek karm dla zwierząt?

Międzynarodowe trendy to przed wszystkim kierunek naturalny, prozdrowotny. Limitowane składniki, transparentność składu, koncepty bio oraz humanizacja pet food. Transparentność oraz limitowane składniki są bardzo pozytywne dla klienta końcowego, który łatwiej może odróżnić co jest rzeczywiście dobrej jakości produktem. Na pewno widzimy też rozwój w kategorii karm suchych. W wielu krajach producenci wprowadzają karmę grain free/bez zbóż, ze świeżym mięsem, po to, aby była ona jak najbardziej biologicznie odpowiednia dla zwierzęcia. To odpowiedź dla klientów, którzy chcą karmić jak najbardziej naturalnie, ale wolą wygodę formy karmy suchej.

Jaka jest obecnie pozycja rynkowa Butcher's Pet Care w  poszczególnych kategoriach polskiego rynku karm dla zwierząt?

W kanale nowoczesnym, na którym koncentrujemy się w największym stopniu, możemy pochwalić się sukcesem. W hipermarketach karma mokra dla psa ma 14 proc. udziału wartościowego. Jesteśmy tuż za globalnym graczem. Zaczęliśmy również współprace z kanałem dyskontowym, w którym coraz częściej zakupy robią również klienci hipermarketowi, zainteresowani nie tylko marką własną ale i brandem. Warto wspomnieć, że ostatnim czasie nasz oddział International rozpoczął współpracę z kolejnymi rynkami. W tym momencie pracujemy już z 19 krajami, w których zaczynamy budowę naszej pozycji rynkowej. Oznacza to, że sprawdziła się przyjęta przez nas oddzielna strategia sprzedażowa, produktowa i marketingowa .

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!