PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Polacy grillują na potęgę! Ci konsumenci to łakomy kąsek dla sektora spożywczego

Polacy grillują na potęgę! Ci konsumenci to łakomy kąsek dla sektora spożywczego Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe
0 0

- Polacy kochają grilla i nie ma przesady w twierdzeniu, że jest to nasz sport narodowy. Szczególnie na prowincji, gdzie grillowanie jest jednym z najpopularniejszych sposobów na spędzenie czasu z przyjaciółmi czy rodziną. Warto przytoczyć tu badania przeprowadzone na zlecenie jednego z koncernów naftowych. Wynika z nich, że najważniejsze, zdaniem Polaków, osiągnięcia ostatniego dwudziestolecia, to zagraniczne wakacje i… grill - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Jak informuje Michał Maciejewski do posiadania grilla przyznaje się blisko 80% Polaków. Tak ogromna rzesza konsumentów to niezwykle łakomy kąsek dla branży spożywczej. I nie tylko dla niej. W tym okresie rośnie także sprzedaż m.in. w branży farmaceutycznej – szczególnie leków na dolegliwości trawienne.

- Oczywiście częstotliwość grillowania warunkuje pogoda. Sezon grillowy zaczyna się więc najczęściej w maju i trwa do końca wakacji. W tym okresie rośnie sprzedaż mięsa (w tym zestawów gotowych), mokrych przypraw (musztardy, ketchupy), a także napojów, w tym oczywiście piwa. Jedna z sieci handlowych upubliczniła raport, z którego wynika, że w sezonie grillowym sprzedaż kiełbasek rośnie trzykrotnie, a klienci kupują w tym czasie średnio tonę kiełbasy co godzinę.  Warto tu także powiedzieć, że średnie wydatki na produkty spożywcze u czterech na pięciu grillujących (80,8 proc.) nie przekraczają 30 zł na jedną osobę na jedno grillowanie - dodaje ekspert Pitted Cherries.

Marketing idzie oczywiście za ciosem, bo taka jego rola. - Ma jeszcze mocniej podkręcać modę i sprawić, aby konsument wybrał na grilla taki, a nie inny produkt. W tym okresie zewsząd atakują nas reklamy nawiązujące do sportu narodowego Polaków. Szczególnie mocno widać to w sieciach handlowych, gdzie kuszące grillowe ekspozycje przykuwają uwagę konsumentów - mówi Michał Maciejewski.

Dużo dzieje się także w mediach społecznościowych, w których sezonowość i aktualność publikowanych treści odgrywają tak naprawdę kluczową rolę. Nawiązania do grilla w sezonie są więc tu czymś naturalnym, szczególnie wśród producentów mięsa, piwa czy przypraw.

Zdaniem marketera umiejętne wprowadzenie tematów związanych z grillowaniem do komunikacji marketingowej jest bardzo ważne. Bo jak się wyróżnić w momencie, gdy wszyscy (cała konkurencja) piszą o tym samym? Jak przekonać konsumentów do wyboru właśnie moich produktów? Nie wystarczy napisać, że są najsmaczniejsze i najzdrowsze, ponieważ każdy tak pisze. Te pytania spędzają sen z powiek działom marketingu i nie ma na nie prostej odpowiedzi.

- Odnośnie trendów prozdrowotnych czy wegetariańskich, to konsumenci chcący się „lepiej” odżywiać, również znajdą coś dla siebie. Grillowanie nie kojarzy się niestety ze zdrowym jedzeniem, ale od czego jest marketing i odpowiednia etykieta?! Produkty z obniżoną zawartością tłuszczu lub wegetariańskie zestawy grillowe sprawiają, że bardziej wymagający konsumenci również znajdą coś dla siebie. W końcu grillowanie to sport narodowy wszystkich Polaków - zapewnia Michał Maciejewski.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!