PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Polacy grillują na potęgę! Ci konsumenci to łakomy kąsek dla sektora spożywczego

Polacy grillują na potęgę! Ci konsumenci to łakomy kąsek dla sektora spożywczego Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe
0 0

- Polacy kochają grilla i nie ma przesady w twierdzeniu, że jest to nasz sport narodowy. Szczególnie na prowincji, gdzie grillowanie jest jednym z najpopularniejszych sposobów na spędzenie czasu z przyjaciółmi czy rodziną. Warto przytoczyć tu badania przeprowadzone na zlecenie jednego z koncernów naftowych. Wynika z nich, że najważniejsze, zdaniem Polaków, osiągnięcia ostatniego dwudziestolecia, to zagraniczne wakacje i… grill - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Jak informuje Michał Maciejewski do posiadania grilla przyznaje się blisko 80% Polaków. Tak ogromna rzesza konsumentów to niezwykle łakomy kąsek dla branży spożywczej. I nie tylko dla niej. W tym okresie rośnie także sprzedaż m.in. w branży farmaceutycznej – szczególnie leków na dolegliwości trawienne.

- Oczywiście częstotliwość grillowania warunkuje pogoda. Sezon grillowy zaczyna się więc najczęściej w maju i trwa do końca wakacji. W tym okresie rośnie sprzedaż mięsa (w tym zestawów gotowych), mokrych przypraw (musztardy, ketchupy), a także napojów, w tym oczywiście piwa. Jedna z sieci handlowych upubliczniła raport, z którego wynika, że w sezonie grillowym sprzedaż kiełbasek rośnie trzykrotnie, a klienci kupują w tym czasie średnio tonę kiełbasy co godzinę.  Warto tu także powiedzieć, że średnie wydatki na produkty spożywcze u czterech na pięciu grillujących (80,8 proc.) nie przekraczają 30 zł na jedną osobę na jedno grillowanie - dodaje ekspert Pitted Cherries.

Marketing idzie oczywiście za ciosem, bo taka jego rola. - Ma jeszcze mocniej podkręcać modę i sprawić, aby konsument wybrał na grilla taki, a nie inny produkt. W tym okresie zewsząd atakują nas reklamy nawiązujące do sportu narodowego Polaków. Szczególnie mocno widać to w sieciach handlowych, gdzie kuszące grillowe ekspozycje przykuwają uwagę konsumentów - mówi Michał Maciejewski.

Dużo dzieje się także w mediach społecznościowych, w których sezonowość i aktualność publikowanych treści odgrywają tak naprawdę kluczową rolę. Nawiązania do grilla w sezonie są więc tu czymś naturalnym, szczególnie wśród producentów mięsa, piwa czy przypraw.

Zdaniem marketera umiejętne wprowadzenie tematów związanych z grillowaniem do komunikacji marketingowej jest bardzo ważne. Bo jak się wyróżnić w momencie, gdy wszyscy (cała konkurencja) piszą o tym samym? Jak przekonać konsumentów do wyboru właśnie moich produktów? Nie wystarczy napisać, że są najsmaczniejsze i najzdrowsze, ponieważ każdy tak pisze. Te pytania spędzają sen z powiek działom marketingu i nie ma na nie prostej odpowiedzi.

- Odnośnie trendów prozdrowotnych czy wegetariańskich, to konsumenci chcący się „lepiej” odżywiać, również znajdą coś dla siebie. Grillowanie nie kojarzy się niestety ze zdrowym jedzeniem, ale od czego jest marketing i odpowiednia etykieta?! Produkty z obniżoną zawartością tłuszczu lub wegetariańskie zestawy grillowe sprawiają, że bardziej wymagający konsumenci również znajdą coś dla siebie. W końcu grillowanie to sport narodowy wszystkich Polaków - zapewnia Michał Maciejewski.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.