PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Polacy wolą kupować produkty polskich firm, nawet jeśli musieliby zapłacić więcej

Polacy wolą kupować produkty polskich firm, nawet jeśli musieliby zapłacić więcej Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A., fot. mat. pras.
0 0

- Z wielu przeprowadzonych badań wynika, że polscy konsumenci wolą kupować produkty polskich firm i to nawet wtedy, jeśli musieliby za nie zapłacić nieco więcej. Kluczowa w tym przypadku jest jednak świadomość Polaków w zakresie kupowanych produktów. Za wieloma polskimi markami stoi bowiem zagraniczny kapitał o czym, jak sądzę, mało kto wie robiąc zakupy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A.

Henryk Kania jest zdania, że wielu polskich konsumentów nie ma świadomości faktu, że za wieloma polskimi markami stoi zagraniczny kapitał.

- Jako polska, rodzinna firma mocno podkreślamy i akcentujemy nasze pochodzenie. Symbolem jest rebranding marki Henryk Kania i wprowadzenie do stałej oferty Szynki Ojca. Kompozycja przypraw znana od pokoleń oraz unikalna wiedza przekazywana w naszej firmie z ojca na syna, gwarantują jej smak i najwyższą jakość - mówi.

Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A. jest zdania, że budowanie marki, zarówno w Polsce, jak i zagranicą to proces, który firmy muszą przede wszystkim wykonać samemu.

- Jeżeli chodzi o działania rządu, mające na celu pomoc polskim firmom w promocji żywności, to są one oczywiście widoczne i na pewno potrzebne. Trudno jednak jednoznacznie określić, czy są wystarczające. Budowa marki i sieci sprzedaży zarówno w Polsce, jak i zagranicą to czasochłonna, wieloetapowa i trudna praca, którą przede wszystkim trzeba wykonać samemu - mówi.

Kania przyznaje, że sytuacja na rynku pracy, nie tylko w branży spożywczej i mięsnej, nie jest łatwa.

- Problemy dotykają wszystkie sektory rynku, w których działają firmy produkcyjne. W ZM Kania prowadzimy wiele działań propracowniczych, które minimalizują rotację załogi. Co roku zwiększamy też poziom wynagrodzeń i wzbogacamy pakiet socjalny. Od 2017 roku w firmie z powodzeniem działa system kafeteryjny MyBenefit. Pracownicy korzystają też z kart rabatowych uprawniających do tankowania ze zniżkami na stacjach benzynowych wiodącego koncernu paliwowego w Polsce. W firmie funkcjonują także takie świadczenia pozapłacowe, jak dofinansowanie dojazdów do pracy, stołówka z darmowymi posiłkami, zniżki w sklepach firmowych, nieoprocentowane pożyczki czy ubezpieczenie grupowe - dodaje.

Henryk Kania przyznaje, że pomimo tego w firmie pojawiają się braki kadrowe, których trudno uniknąć.

- Uzupełniamy je pracownikami z zagranicy. Natomiast ogromna większość naszej załogi to Polacy. Wielu z nich pracuje u nas od kilkunastu lat, a część od samego początku, czyli ponad 25 lat - mówi.

POLECANE

KOMENTARZE: (8)

+ DODAJ KOMENTARZ

s 17-07-2018, 21:01:

Haha większość załogi to Polacy 😂chyba tacy z ukraińskim akcentem, śmieszne

kolejorz 15-07-2018, 08:52:

Ostatnio po zmianie w supermarkecie kupiłem szynkę bez kości w promocji - tylko w domu żona mało mi nie podbiła oka bo szynka ta śmierdziała knurem i trzeba było niestety psu wyrzucić.

shareholder 10-07-2018, 15:19:

Czy Kania nie jest firmą cypryjską? Jaki jest udział zakupu mięsa z importu? Absolutnie nie piszę tego w formie zarzutu tylko gwoli ścisłości. Każdy musi sprostać wymagającemu rynkowi.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.