PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Prezes ZM Olewnik: Polacy zwracają uwagę na to, jaki kapitał stoi za producentami mięsa i wędlin

Prezes ZM Olewnik: Polacy zwracają uwagę na to, jaki kapitał stoi za producentami mięsa i wędlin Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Zakładów Mięsnych "Olewnik-Bis", fot. archiwum prywatne
0 0

- Już 7 na 10 Polaków deklaruje kupowanie polskich produktów. Problem pojawia się w momencie zdefiniowania, które z dostępnych produktów są „nasze”, zwłaszcza kiedy brakuje wiedzy o producencie lub widocznego oznakowania. Wiarygodność producenta jest dziś bardzo ważna, zarówno jeśli chodzi o kapitał, jak i miejsce produkcji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Zakładów Mięsnych "Olewnik-Bis".

Anna Olewnik-Mikołajewska przyznaje, że sytuacja, w której wystąpiłaby duża nadprodukcja drobiu tylko na rynku krajowym, byłoby zjawiskiem niepożądanym.

- Miałoby to bezpośrednie przełożenie również na przetwórstwo mięsa czerwonego w Polsce. Jedynymi barierami, jakie może napotkać rynek drobiu są nieprzewidziane ograniczenie eksportu, przepisy środowiskowe i brak miejsca pod nowe lokalizacje. Zagrożenie związane ze zjawiskiem dużej nadprodukcji na rynku drobiu może wystąpić już niebawem. Mam na myśli ciągłe, niekontrolowane inwestycje związane z kolejnymi powstającymi zakładami uboju drobiu, jak również inwestycjami w hodowlę drobiu. Pamiętajmy, że zdecydowanie więcej produkujemy niż konsumujemy i jesteśmy uzależnieni od sprzyjającego eksportu - dodaje.

Prezes ZM Olewnik podkreśla, że rynek drobiu w Polsce wyróżnia się bardzo pozytywnie w świecie i na tle Europy.

- Choć w ostatnim czasie nastąpiło spowolnienie dynamiki rozwoju do około 7 proc. w porównaniu z latami 2013-2016 kiedy to było około 13 proc., to i tak nasze tempo wzrostu na tle Unii Europejskiej jest bardzo duże. Podobnie jak na produkcję wieprzowiny, negatywnie oddziałuje ASF, tak samo w drobiu dało się odczuć skutki grypy ptaków i zamknięcia dla Polski kilku znaczących rynków zbytu. Według badań w 2018 roku w dalszym ciągu ma rosnąć zarówno produkcja, jak i konsumpcja drobiu z uwagi na niższą cenę drobiu w stosunku do cen mięsa czerwonego - mówi.

Anna Olewnik-Mikołajewska przyznała także, że ZM Olewnik pozytywnie patrzy na przybierające na sile zjawisko patriotyzmu konsumenckiego.

- Już 7 na 10 Polaków deklaruje kupowanie polskich produktów. Problem pojawia się w momencie zdefiniowania, które z dostępnych produktów są „nasze”, zwłaszcza kiedy brakuje wiedzy o producencie lub widocznego oznakowania. Znaczenie kraju pochodzenia jest największe w przypadku zakupów produktów spożywczych, przede wszystkim mięsa i wędlin. Jedzenie wywołuje w nas pozytywne emocje, a my jako Polacy uważamy, że polska żywność jest najlepsza, przez co polskość marki zachęca nas do zakupu. Równie ważna jest dziś także wiarygodność producenta, zarówno jeśli o kapitał, jak i miejsce produkcji. Dlatego rządowe programy mające na celu wsparcie i promocję polskich przedsiębiorców są jak najbardziej uzasadnione. Grupa Olewnik to w 100 procentach polski kapitał i firma rodzinna, a nazwisko w nazwie firmy dodatkowo zobowiązuje - dodaje.

POLECANE

KOMENTARZE: (4)

+ DODAJ KOMENTARZ

earplugs 18-04-2018, 10:53:

xn ale goha ma racje patrzysz czasem na skład polskich wędlin czujesz ich ohydny smak? o aferach z MOM dodanym bez info na etykiecie soli wypadowej odświeżanie wędlin ze zwrotu w zakładach produkcyjnych czy wędlinki z padliny o legalnym ale dodawanym praktycznie Wszędzie glutaminianku nie pomne. Swojskie wędliny polskie są dobre ale w artykule moja o masowych które są lipne, zachodnie masowe wędliny z Niemiec Francji UK są wysokiej jakości to z autopsji. kupowanie polskiego syfu to nie patriotyzm

qwert123 18-04-2018, 10:33:

A co z polską firmą która importuje mięso z hiszpanii, holandii i niemic a z niego wytwarza niby polskie wędliny? Nasze czy nie nasze?

xn 18-04-2018, 09:45:

goha eksportuj się z tego kraju jak ci nie leży, zrobisz przysługę narodowi,

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.