PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Ryszard Tomaszewski: Dziczyzna, aby była popularna, musi znaleźć się w dużych i małych sieciach

Ryszard Tomaszewski: Dziczyzna, aby była popularna, musi znaleźć się w dużych i małych sieciach Ryszard Tomaszewski, fot. archiwum
0 0

- Cieszę się z różnych inicjatyw popularyzacji dziczyzny w Polsce i z otwarcia każdego nowego sklepu z dziczyzną, bo poprzez te inicjatywy wspólnie możemy budować wzrost kategorii jako całości, co w perspektywie wzrostu sprzedaży tego mięsa w kraju wpłynie pozytywnie na każdego producenta. Niestety, dzisiaj, aby zakłady były rentowne muszą znaczną część mięsa eksportować, bo polski rynek jeszcze długo nie będzie w stanie wchłonąć produkowanej w Polsce dziczyzny - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ryszard Tomaszewski, były prezes Tesco Polska, a dziś właściciel firm "Dworzysko" i "Provincja".

Ryszard Tomaszewski przyznaje, że cieszą go inicjatywy podejmowane na rzecz popularyzacji dziczyzny w Polsce.

- Cieszę się z otwarcia każdego nowego sklepu z dziczyzną, bo poprzez te inicjatywy wspólnie możemy budować wzrost kategorii jako całości, co w perspektywie wzrostu sprzedaży tego mięsa w kraju wpłynie pozytywnie na każdego producenta - mówi.

Właściciel Provincji przyznaje jednak, że dzisiaj, aby zakłady przetwarzające dziczyznę były rentowne, muszą eksportować znaczną część swojej produkcji.

- Polski rynek jeszcze długo nie będzie w stanie wchłonąć produkowanej w Polsce dziczyzny. Żaden producent nie jest w stanie udźwignąć produkcji dziczyzny na własny koszt. Dlatego uważam, że inicjatywy promujące spożycie tego mięsa w kraju powinny przejąć podmioty takie jak Ministerstwo Zdrowia (zdrowa żywność), Ministerstwo Środowiska, Lasy Państwowe czy PZŁ, czyli w zasadzie państwo, które wspiera rolnictwo - mówi.

Tomaszewski jest zdania, że potrzebna jest wielka kampania uświadamiająca społeczeństwo o walorach mięsa z dzikich zwierząt np. billboardy i spoty telewizyjne.

- Należy również uświadomić społeczeństwu pożyteczną rolę łowiectwa i myślistwa w Polsce jako bardzo ważnego działu gospodarki narodowej, która przysparza do budżetu państwa kilka miliardów złotych rocznie, w tym eksport dobrej, zdrowej polskiej żywności. Należy również przeciwdziałać negatywnym opiniom na temat myślistwa, jakie w ostatnim czasie zostały wykreowane przez ludzi, którzy o łowiectwie nie mają dostatecznej wiedzy, pseudoekologów czy stacje telewizyjne - mówi.

Tomaszewski uważa, że projekt sklepów z dziczyzną "Dobre z lasu", realizowany przez Lasy Państwowe to inicjatywa cenna, ale nie jest to rozwiązanie, które upowszechni mięso z dziczyzny wśród Polaków.

- Jesteśmy jednym z wielu dostawców do tych placówek. Natomiast kilka czy kilkanaście sklepów to kropla w morzu. Dziczyzna, aby była popularna, musi być w dużych i małych sieciach - dodaje.

Pełna rozmowa z Ryszardem Tomaszewskim dostępna jest w naszej Strefie Premium.

POLECANE

KOMENTARZE: (9)

+ DODAJ KOMENTARZ

adam-kwik 17-05-2018, 09:07:

Hodowla zwierząt na wolności?

Jak najbardziej poprawne. Najbardziej ekologiczna, czysta, uczciwa, zdrowa dla środowiska, zdrowa dla ludzi itd. Dzik żyje kilka lat (nie jak tucznik - 5,5 miesiąca), je co chce, jest wolny.

Jesteś tym co jesz. Chcesz być wolny, wybierz dzika!

Czytelnik 16-05-2018, 13:25:

dziczyzna jest zatruta ołowiem, który powoduje skażenie mięsa przedostając się do ciała ofiary z rozerwanego pocisku z broni myśliwskiej, najdrobniejszy pył ołowiu jest szkodliwy dla zdrowia, nie jedz dziczyzny, chroń zdrowie

dick 15-05-2018, 08:49:

spieprzyles tesco spieprzysz i dziczyzne....