PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Tarczyński S.A.: W 2017 r. osiągnęliśmy przyzwoite wyniki dzięki oszczędnościom i weryfikacji oferty

Tarczyński S.A.: W 2017 r. osiągnęliśmy przyzwoite wyniki dzięki oszczędnościom i weryfikacji oferty Jacek Tarczyński, Prezes Zarządu Tarczyński S.A.
0 0

- W 2017 r. przychody ze sprzedaży wzrosły o 13,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły prawie 733 mln zł. Ten dynamiczny wzrost sprzedaży osiągnęliśmy dzięki przemyślanej strategii i skutecznym działaniom sprzedażowym. Rok 2017 był jednak też bardzo trudnym rokiem. Zawirowania na rynku surowca mięsnego bardzo mocno utrudniały nam bieżącą działalność - skomentował wyniki finansowe zarządzanej przez siebie spółki Jacek Tarczyński.

W 2017 r. Tarczyński S.A. zanotowała 732,8 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 648,2 mln zł w 2016 roku. Zysk netto spółki wyniósł w 2017 r. 23,4 mln zł (2,07 zł na akcję) wobec 9,9 mln zł rok wcześniej (0,87 zł na akcję).

W 2017 r. spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości prawie 65,5 mln zł. Daje to rentowność na poziomie prawie 9 proc. 

Jak czytamy w liście Jacka Tarczyńskiego do akcjonariuszy, wzrost sprzedaży udało się osiągnąć dzięki przemyślanej strategii i skutecznym działaniom sprzedażowym.

- Pamiętając, że rynek przetwórstwa mięsnego jest rynkiem, na którym panuje stagnacja, nasza koncentracja na produktach premium oraz elastyczność we współpracy z odbiorcami procentuje wzrostami sprzedaży. Dlatego nie zamierzamy zmieniać naszej strategii w tym obszarze i będziemy kontynuować działania, które pozwolą nam na utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie kabanosa - mówi.

Prezes Tarczyński S.A. poruszył także temat rosnących kosztów surowca.

- W 2017 r. zawirowania na rynku surowca mięsnego bardzo mocno utrudniały nam bieżącą działalność. Produkcja mięsnych produktów premium wiąże się z dużym uzależnieniem od cen surowca mięsnego – stanowi on ponad 60% kosztów wytworzenia. W roku 2017 ceny wieprzowiny, która jest dominująca w strukturze naszego zaopatrzenia, wzrosły w szczytowym momencie o około 25% w stosunku do roku poprzedniego. Mimo tak niesprzyjającego otoczenia, udało nam się osiągnąć przyzwoite wyniki finansowe głównie dzięki dwóm elementom: zakrojonemu na szeroką skalę programowi oszczędnościowemu oraz dalszemu przeglądowi naszej strategii i weryfikacji oferty - dodaje.

Tarczyński przyznaje, że wdrożenie programu oszczędnościowego niesie ze sobą ograniczenie możliwości wzrostu w kolejnych latach.

- Dlatego w roku 2018 i kolejnych latach spodziewamy się znacznego wzrostu wydatków na marketing, badania i rozwój, a także związanych z rozwojem zasobów ludzkich. Rok 2018 to też rok znacznych wydatków na inwestycje rzeczowe - dodaje.

- W ponad dwudziestosiedmioletniej historii naszej firmy cały czas koncentrowaliśmy się na dostarczaniu klientom wysokiej jakości produktów, ale też na ciągłych innowacjach. Te elementy strategii pozostają niezmienne. Niezmienne pozostaje też dbanie o budowę wartości naszej marki. Dziś widzimy w niezależnych badaniach, że jej rozpoznawalność należy do najwyższych w branży. To nam jednak nie wystarcza. Chcemy nadal pracować nad wzrostem wartości marki oraz jej rozpoznawalnością w Polsce, a także poza jej granicami. Mimo niesprzyjających warunków otoczenia, tak było w roku 2017 i tak mam nadzieję będzie w latach kolejnych - podsumował Tarczyński.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

Darius 15-05-2018, 13:39:

Kabanosy Świerczyński, czemu nie?

Piotr 04-05-2018, 15:52:

rentowność na poziomie 3,2% w takim otoczeniu bizesowym, pomimo, że mnie Pan nie zatrudnił gratulacje ; )