PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Tarczyński S.A.: W 2017 r. osiągnęliśmy przyzwoite wyniki dzięki oszczędnościom i weryfikacji oferty

Tarczyński S.A.: W 2017 r. osiągnęliśmy przyzwoite wyniki dzięki oszczędnościom i weryfikacji oferty Jacek Tarczyński, Prezes Zarządu Tarczyński S.A.
0 0

- W 2017 r. przychody ze sprzedaży wzrosły o 13,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły prawie 733 mln zł. Ten dynamiczny wzrost sprzedaży osiągnęliśmy dzięki przemyślanej strategii i skutecznym działaniom sprzedażowym. Rok 2017 był jednak też bardzo trudnym rokiem. Zawirowania na rynku surowca mięsnego bardzo mocno utrudniały nam bieżącą działalność - skomentował wyniki finansowe zarządzanej przez siebie spółki Jacek Tarczyński.

W 2017 r. Tarczyński S.A. zanotowała 732,8 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 648,2 mln zł w 2016 roku. Zysk netto spółki wyniósł w 2017 r. 23,4 mln zł (2,07 zł na akcję) wobec 9,9 mln zł rok wcześniej (0,87 zł na akcję).

W 2017 r. spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości prawie 65,5 mln zł. Daje to rentowność na poziomie prawie 9 proc. 

Jak czytamy w liście Jacka Tarczyńskiego do akcjonariuszy, wzrost sprzedaży udało się osiągnąć dzięki przemyślanej strategii i skutecznym działaniom sprzedażowym.

- Pamiętając, że rynek przetwórstwa mięsnego jest rynkiem, na którym panuje stagnacja, nasza koncentracja na produktach premium oraz elastyczność we współpracy z odbiorcami procentuje wzrostami sprzedaży. Dlatego nie zamierzamy zmieniać naszej strategii w tym obszarze i będziemy kontynuować działania, które pozwolą nam na utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie kabanosa - mówi.

Prezes Tarczyński S.A. poruszył także temat rosnących kosztów surowca.

- W 2017 r. zawirowania na rynku surowca mięsnego bardzo mocno utrudniały nam bieżącą działalność. Produkcja mięsnych produktów premium wiąże się z dużym uzależnieniem od cen surowca mięsnego – stanowi on ponad 60% kosztów wytworzenia. W roku 2017 ceny wieprzowiny, która jest dominująca w strukturze naszego zaopatrzenia, wzrosły w szczytowym momencie o około 25% w stosunku do roku poprzedniego. Mimo tak niesprzyjającego otoczenia, udało nam się osiągnąć przyzwoite wyniki finansowe głównie dzięki dwóm elementom: zakrojonemu na szeroką skalę programowi oszczędnościowemu oraz dalszemu przeglądowi naszej strategii i weryfikacji oferty - dodaje.

Tarczyński przyznaje, że wdrożenie programu oszczędnościowego niesie ze sobą ograniczenie możliwości wzrostu w kolejnych latach.

- Dlatego w roku 2018 i kolejnych latach spodziewamy się znacznego wzrostu wydatków na marketing, badania i rozwój, a także związanych z rozwojem zasobów ludzkich. Rok 2018 to też rok znacznych wydatków na inwestycje rzeczowe - dodaje.

- W ponad dwudziestosiedmioletniej historii naszej firmy cały czas koncentrowaliśmy się na dostarczaniu klientom wysokiej jakości produktów, ale też na ciągłych innowacjach. Te elementy strategii pozostają niezmienne. Niezmienne pozostaje też dbanie o budowę wartości naszej marki. Dziś widzimy w niezależnych badaniach, że jej rozpoznawalność należy do najwyższych w branży. To nam jednak nie wystarcza. Chcemy nadal pracować nad wzrostem wartości marki oraz jej rozpoznawalnością w Polsce, a także poza jej granicami. Mimo niesprzyjających warunków otoczenia, tak było w roku 2017 i tak mam nadzieję będzie w latach kolejnych - podsumował Tarczyński.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

Darius 15-05-2018, 13:39:

Kabanosy Świerczyński, czemu nie?

Piotr 04-05-2018, 15:52:

rentowność na poziomie 3,2% w takim otoczeniu bizesowym, pomimo, że mnie Pan nie zatrudnił gratulacje ; )

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.