PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Tarczyński S.A. z 5-procentowym wzrostem przychodów w I kwartale 2018

Tarczyński S.A. z 5-procentowym wzrostem przychodów w I kwartale 2018 Jacek Tarczyński, prezes zarządu Tarczyński SA
0 0

W I kwartale 2018 r. Tarczyński S.A. zanotowała 180,9 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 172,3 mln zł w I kwartale 2016 roku. Zysk netto spółki w I kwartale 2018 r. wyniósł 5,6 mln zł (0,49 zł na akcję) wobec 2,4 mln zł rok wcześniej (0,21 zł na akcję).

W okresie pierwszych 3 miesięcy 2018 roku przychody Grupy Tarczyński wyniosły 180,9 mln zł. i były o 5% wyższe niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

Istotny wpływ na wysokość osiągniętych przychodów w pierwszym kwartale 2018 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka), wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium, a także rozpoczęta w pierwszym kwartale 2018 roku kampania reklamowa.

W okresie 3 miesięcy 2018 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 22,4% i była o 4,1 p.p. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 roku. Podstawowym czynnikiem wzrostu marży brutto był niższy koszt zużycia materiałów i energii w przychodach (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W pierwszym kwartale 2018 roku udział ten kształtował się na poziomie 58,7%, podczas gdy w pierwszym kwartale 2017 roku było to 64%.

Poziom kosztów sprzedaży wyniósł 23,4 mln zł. W pierwszym kwartale 2018 roku Grupa Tarczyński rozpoczęła kampanię reklamową. Koszty kampanii, które obciążyły wyniki pierwszego kwartału wyniosły 3,3 mln zł. Grupa uważa, że kluczowe dla utrzymania pozycji rynkowej jest kontynuowanie prowadzenia ciągłej komunikacji z konsumentem, dlatego planuje kontynuację działań promocyjno-reklamowych w kolejnych kwartałach. 

Wynik EBITDA Grupy w okresie 3 miesięcy 2018 roku wyniósł 16,4 mln zł i był 5,8 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie 2017 roku. Rentowność EBITDA wyniosła 9,1%.

Grupa wypracowała w okresie pierwszych trzech miesięcy 2018 roku 5,6 mln zł zysku netto przy rentowności netto na poziomie 3,1%.

16 maja 2018 roku Spółka Tarczyński S.A. oraz Zakład Przetwórstwa Mięsnego „SŁAWA” spółka z o.o. zawarły umowę przedwstępną, w której zobowiązały się do zawarcia przyrzeczonej umowy sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa - zakładu produkcji mięsnej w Sławie. Strony zobowiązały się do zawarcia Umowy przyrzeczonej w terminie 14 dni od daty doręczenia Kupującemu wezwania Spółki do zawarcia umowy, najpóźniej do dnia 15 sierpnia 2018 roku.

W związku z powyższym Spółka wygeneruje dodatni wynik na pozostałej działalności operacyjnej. Wiązać się to będzie z dalszym ograniczeniem asortymentu, a ten który pozostanie, będzie produkowany w pozostałych dwóch zakładach.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.