PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Trend wegetariański uderzy w firmy mięsne, które nie będą na niego przygotowane

Trend wegetariański uderzy w firmy mięsne, które nie będą na niego przygotowane Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe
0 0

- Już od sierpnia 2018 roku wegetarianie będą mogli zjeść w IKEA specjalne hot-dogi. To duża zmiana i należy się spodziewać, że w dużym stopniu uderzy ona w branżę mięsną. Budowanie świadomości o odpowiedzialności w kontekście żywienia przez marki, takie jak IKEA, powinno być sygnałem dla branży, że to sami producenci muszą przejąć rolę innowatora. W przeciwnym razie bardzo szybko znajdą się w ogniu krytyki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

Patrycja Ogrodnik jest zdania, że trend wegetariański jest już na tyle silny, że niektóre marki, obok klasycznych produktów mięsnych, chcą zaoferować produkty wegetariańskie.

- Na przykład IKEA w ramach programu IKEA Food zwiększa ofertę produktową z myślą o potrzebach klientów wegetariańskich. Już od sierpnia 2018 roku wegetarianie będą mogli zjeść w IKEA specjalne hot-dogi. To duża zmiana i należy się spodziewać, że w dużym stopniu uderzy ona w branżę mięsną. Budowanie świadomości o odpowiedzialności w kontekście żywienia przez marki, takie jak IKEA, powinno być sygnałem dla branży, że to sami producenci muszą przejąć rolę innowatora, w przeciwnym razie bardzo szybko znajdą się w ogniu krytyki - mówi.

Ogrodnik uważa, że firmy z branży mięsnej muszą dziś śledzić nie tylko konkurencję, ale także nie zamykać się na trend wegetarianizmu i weganizmu.

- Analiza konkurencji i śledzenie trendów spożywczych, czyli m.in. wegetarianizmu, weganizmu, bio- i ekożywności nigdy nie powinny się kończyć. Marki z branży mięsnej muszą edukować, nie zaś być edukowane, a nie będą mogły tego robić bez przemyślanej strategii swoich działań i stałego dopływu wiedzy. O sukcesie w komunikacji w social media decyduje dobry research na start, spójna i przemyślana strategia uwzględniająca potencjalne działania kryzysowe oraz stała analiza działań i szybkie reagowanie na zapytania i potrzeby konsumentów we wszystkich kanałach komunikacji na linii klient – marka. I żadnego z tych elementów nie warto zaniedbywać nie tylko przed rozpoczęciem działań, ale również w trakcie ich trwania, gdyż niektóre mogą wymagać weryfikacji - mówi.

Patrycja Ogrodnik, Brand Manager platformy MAM - odpowiedzialna za opracowanie strategii komunikacji platformy MAM oraz marek w portfolio New Media Ventures. Z wykształcenia marketingowiec i psycholog biznesu. Pasjonatka zachowań konsumenckich oraz warunkowania decyzji zakupowych. Praktyk marketingu komunikacji, od początku pracy zawodowej, związana z rynkiem e-commerce, w którym widzi olbrzymi potencjał sprzedaży na kolejne lata. Doświadczenia zdobywała m.in. w portalach horyzontalnych, platformach e-commerce koordynując wszystkie działania marketingowe w digital i offline. Od kilku już lat dzieli się swoją wiedzą na temat działań marketingowych i sprzedażowych na wydarzeniach branżowych.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

adam 05-07-2018, 19:46:

Jakie trzeba skończyć szkoły by wymyślić że "trend wege uderzy w firmy mięsne ..." ??? gimnazjum wystarczy ????

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.