PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

UPEMI będzie promować mięso na rynku USA i Kanady

UPEMI będzie promować mięso na rynku USA i Kanady fot. RW, portalspożywczy.pl
0 0

Ponad 2 mln euro dostała Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) z Komisji Europejskiej na promocję wieprzowiny i wołowiny na rynki Stanów Zjednoczonych i Kanady - poinformowała PAP dyrektor UPEMI Agnieszka Różańska.

UPEMI dostała unijne dofinansowanie pod koniec 2017 r. jako jedyna organizacja z Polski. Jak poinformowała Różańska, projekt UPEMI został wysoko oceniony przez trzech niezależnych ekspertów. Jest to projekt tzw. prosty tj. przygotowany przez jedną organizację. Jego realizację będzie nadzorował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Obecnie UPEMI przygotowuje umowę do podpisania z KOWR, a sama kampania może ruszyć za kilka tygodni. Kampania będzie trwała dwa lata.

Dyrektor wyjaśniła, że polska wieprzowina jest promowana na amerykańskim rynku od kilku lat. Teraz kampania będzie rozszerzona także na Kanadę. Kampania będzie polegała w niektórych przypadkach na udziale w targach, ale głównie opierała się na kontaktach biznesowych, zaplanowane są też konferencje, indywidualne spotkania, wizyty w zakładach i punktach sprzedaży, spotkania z dystrybutorami i importerami - wyliczała Różańska.

Jej zdaniem rynek amerykański jest bardzo perspektywiczny dla eksportu mięsa z Polski. Obecnie nasz kraj jest drugim co do wielkości dostawcą mięsa z UE po Danii. Eksport polskiej wieprzowiny cały czas rośnie. Dodała, że unijna wieprzowina uznawana jest za produkt wysokiej jakości.

UE jest drugim co do wielkości, po Chinach, producentem wieprzowiny na świecie i ma nadwyżki tego mięsa, a więc kondycja branży mięsnej zależy od możliwości eksportowych - tłumaczyła Różańska.

Podkreśliła, że Stany Zjednoczone są także zainteresowane importem wołowiny z Polski, ale na razie nie ma stosownych uzgodnień weterynaryjnych. "Jest to tylko kwestia czasu, kiedy Polska będzie mogła eksportować do USA" - zaznaczyła.

Od dwóch lat realizowana jest w UE nowa polityka promocji żywności. Na promowanie unijnej żywności jest coraz więcej środków, ale są one trudniej dostępne, bo konkurują o nie projekty ze wszystkich krajów Wspólnoty (wcześniej pieniądze przeznaczane były na kraj).

Projekty są przesyłane do KE od kwietnia danego roku, po czym analizowane przez ekspertów, w październiku ogłaszane są wyniki. Preferowane są projekty obejmujące kilka firm lub krajów (tzw. multi) promujące produkty wysokiej jakości na rynki krajów trzecich. W każdym roku określane są priorytety i budżety dla nich.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.