PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

Wywiad z prezesem Supravis Group, producentem foliowych opakowań do żywności

Wywiad z prezesem Supravis Group, producentem foliowych opakowań do żywności fot. materiały prasowe
0 0

O największych rynkowych wyzwaniach, trendach i modach w sektorze opakowań dla żywności rozmawia z serwisem www.portalspozywczy.pl Mateusz Gąsior, prezes zarządu firmy Supravis Group S.A.

Jaki był dla firmy Supravis 2017 r? Co było największym wyzwaniem, gdzie firma upatruje szans na rozwój?

Zdecydowanie największym wyzwaniem w mijającym roku było utrzymanie ambitnych planów rozwoju zgodnie ze strategią spółki na lata 2017-2020. Zawarte są w niej duże nakłady na inwestycje w park maszynowy, jak również nie mniej ważne, choć mniej imponujące wizualnie, usprawnienia organizacyjne, które mają przygotować nas na okres skokowego zwiększania skali działalności. Ostatnie miesiące były niezwykle pracowite, ale już zaczynają przynosić efekty w postaci optymalizacji kosztów i oferty produktowej. Krótko mówiąc, kładziemy solidne fundamenty, dosłownie i w przenośni, pod zwiększone moce produkcyjne. Jeżeli chodzi o kierunki rozwoju na rynku, planujemy dalej aktywnie rozwijać się w segmencie opakowań dla mleczarstwa, gdzie w ostatnich miesiącach notujemy dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży.

Jakie są priorytety firmy na 2018 r. Jakie wyzwania czekają Supravis? Jakie plany rozwoju i inwestycyjne firma ma zaplanowane? 

Wspomniana czteroletnia strategia rozwoju stawia przed nami wyzwania zarówno rynkowe, jak i wewnętrzne. Mamy cel zwiększenia obrotów o 50% do 2020 roku, który jest realistyczny nawet wyłącznie przy rozwoju organicznym. Korzystając z silnej pozycji na rynku i 30-letnim doświadczeniu w specjalistycznym segmencie branży, inwestujemy w sprawdzone technologie, gdzie nasze know-how jest nie do podrobienia. W ten nurt wpisuje się inwestycja w 11-warstwową linię do produkcji folii termoformowanych, która pozwoli nam w pełni wykorzystać naszą wiedzę o tym segmencie i „poszaleć” na rynku, oferując rozwiązania, które są innowacyjne nie tylko z nazwy. Podobnie z inwestycją w trzecią już linię do produkcji opakowań termokurczliwych, która powinna dopełnić nasze portfolio produktowe i dać nam zapas mocy na przyszłość. Obie instalacje, których uruchomienie planujemy w pierwszej połowie 2018 roku, wpisują się w dłuższy cykl inwestycyjny, który w okresie 2015-2017 pochłonął już sporo ponad 100 mln zł. Mimo tego zachowujemy zdrową pozycję gotówkową, którą w najbliższym czasie planujemy wykorzystać przy przejęciu co najmniej jednej spółki z branży, aby jeszcze przyspieszyć zwiększanie udziałów w rynku.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!