PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

ZM Henryk Kania podały wyniki finansowe za 2017 rok

ZM Henryk Kania podały wyniki finansowe za 2017 rok Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania SA, fot. PTWP
0 0

Zakłady Mięsne Henryk Kania SA w 2017 roku wypracowały 1,42 mld zł przychodów ze sprzedaży wobec 1,29 mld zł w 2016 roku. Spółka zakończyła 2017 rok 53,8 mln zł zysku netto wobec 46,2 mln zł rok wcześniej.

Zysk z działalności operacyjnej ZM Henryk Kania w 2017 r. wyniósł 93,8 mln zł wobec 79,3 mln zł w 2016 r. Zysk netto na 1 akcję zwykłą wyniósł w 2017 r. 43 gr wobec 37 gr w 2016 r.

Przychody z działalności operacyjnej Spółki wzrosły z 1,29 mld zł w 2016 r. do 1,42 mld zł w 2017 r. Koszty działalności operacyjnej wzrosły z 1,2 mld zł w 2016 r. do 1,32 mld zł.

Spółka zmniejszyła zatrudnienie z 849 osób na koniec 2016 roku do 822 na koniec 2017 r.

Jak informuje w liście do akcjonariuszy Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania SA, 2017 rok był dla Zakładów Mięsnych Henryk Kania kolejnym bardzo pracowitym okresem.

- Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju utrzymaliśmy i wzmocniliśmy pozycję jednego z
czołowych i najbardziej rozpoznawalnych producentów wyrobów mięsnych w kraju. Kontynuowaliśmy szeroką kampanię reklamową i działania wizerunkowe dotyczące budowy marki Henryk Kania, w tym Henryk Kania Maestro. Działania te spowodowały znaczący wzrost wartości marki, która wg rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika ,,Rzeczpospolita", warta jest 485,9 mln zł (+35olo r/r), co daje jej trzecią lokatę wśród marek żywieniowych. W kolejnych okresach wzrosty te pozwolą na dalsze zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz osiąganie wyższych marż - dodaje.

W ocenie prezesa znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania miały i mają nowoczesne metody produkcji, współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju oraz wzrosty w
sprzedaży zagranicznej.

- Istotnym czynnikiem było też poszerzanie portfolio produktowego w oparciu o aktualne trendy i oczekiwania konsumentów, czego efektem w minionym roku było pojawienie się w naszej ofercie m.in, mięsnych batonów proteinowych czy linii przekąsek mięsnych na czele z pierwszymi, chrupiącymi chipsami mięsnymi w Polsce. Dzięki tej skutecznie realizowanej strategii, w zeszłym roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki Henryk Kania, a co za tym idzie także zauważalny wzrost udziałów rynkowych. Obecnie, jesteśmy obecni w pierwszej trójce wiodących producentów w niemal każdej kategorii produktowej, w której sprzedajemy nasze produkty. Warto wymienić zwłaszcza segment kabanosów paczkowanych - nasz udział w tej kategorii w kanale dyskontów wzrósł i kolejny raz wyniósł znacznie ponad 20 proc. - dodał.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.