PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

7 najważniejszych trendów i kierunków rozwoju branży mleczarskiej

7 najważniejszych trendów i kierunków rozwoju branży mleczarskiej fot. shutterstock.com
0 0

- Na rynku dodatków spożywczych nigdy nie wieje nudą. Rynek ciągle się zmienia. Obserwujemy dynamiczny wzrost ilości receptur. Firmy mleczarskie zgłaszają coraz więcej pomysłów produktowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska. Przedstawia najważniejsze trendy i kierunki rozwoju branży mleczarskiej.

Zmniejszenie dodatku cukru - w branży mleczarskiej obserwujemy pomysły poszukiwania alternatywy dla cukru, ale na razie produkty bezcukrowe są niszą, która nie rozwija się dynamicznie.
Ze względu na mocny trend czystej i krótkiej etykiety, branża mleczarska nie akceptuje sztucznych słodzików i dodatków z E. Obserwujemy również ciągły wzrost zapotrzebowania na dodatki wytrawne
dla produktów mleczarskich takie jak preparaty warzywne oraz owocowo-warzywne.

Produkty wysokobiałkowe - trend, który narodził się w USA, poprzez jogurty typu greckiego, przedostał się do Europy i stał się trendem, również w Polsce. Firmy mleczarskie poszukują rozwiązań
dla produktów wysokobiałkowych, skierowanych głównie dla osób aktywnych fizycznie, dbających o wygląd swojego ciała.

Clean label - bardzo silny trend, który nie tylko dotyczy istniejących produktów, ale firmy mleczarskie i sieci handlowe tworzą osobną kategorię clean label, dla osób czytających etykiety.
Warto dodać, że oprócz clean label mleczarnie zwracają też uwagę na short label, a więc krótką etykietę np. jogurt truskawkowy to: mleko, bakterie, cukier, truskawka.

Crossing - w branży mleczarskiej trend ten nie wydaje się masowym, choć jest perspektywiczny. Obserwujemy próby rozwoju produktów typu bawarka (mleko + herbata), ciasta (sernik, szarlotka, biszkopt,) oraz wyroby mleczarskie + musli, zarówno zmieszane jak i obok. Obserwujemy również trend łączenia mleka i słodyczy, zwłaszcza w produktach dla dzieci.

Nowe smaki - trend wieczny. Cały czas firmy mleczarskie poszukują nowych smaków i nowych dodatków. Po superowocach, obserwujemy zainteresowanie branży mleczarskiej aromatami i ekstraktami pochodzenia kwiatowego. Nowe smaki pochodzą często z krajów odwiedzanych w czasie podróży.

Alternatywy dla nabiału - rozwój mody na wegetarianizm i weganizm powoduje zainteresowanie "mlekiem" pochodzenia roślinnego (migdałowe, kokosowe, sojowe). W Niemczech 20 % społeczeństwa to weganie i wegetarianie. Powstają firmy, które wyłącznie produkują z "mleka" pochodzenia roślinnego. Trend ten silnie się zadomowił, zwłaszcza wśród młodych (Millenialsi).

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Jurek z polski 12-08-2017, 22:36:

No i nabial z kozy, owcy, bawół - to też się. Rozwija