PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

Europejska platforma handlowa produktami mleczarskimi startuje z końcem czerwca

Europejska platforma handlowa produktami mleczarskimi startuje z końcem czerwca Fot. Fotolia
0 0

Zgodnie z zapowiedziami, do końca czerwca zostanie uruchomiana nowa odsłona znanej europejskiej platformy elektronicznej: Dairy Auction Online. Handel możliwy będzie przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Jednocześnie DAO zapowiada odejście od dotychczasowej formuły aukcji przeprowadzanych raz w tygodniu.

Uczestnicy rynku będą mogli składać na bieżąco zarówno zlecenia kupna jak i sprzedaży budując tabelę ofert. Transakcje będą zawierane automatycznie na podstawie algorytmu łączącego pasujące do siebie oferty. System dopuszczać będzie także możliwość natychmiastowego odpowiadania na oczekujące oferty przy wykorzystaniu zleceń Fill-or-Kill, czyli zleceń do natychmiastowego wykonania. Twórcy platformy obiecują również dostęp do użytecznych informacji i statystyk rynkowych. 

- Modernizacja istniejącej platformy DAO to kolejny krok w kierunku zwiększenia transparentności i efektywności światowego obrotu nabiałem. - mówi Mirosław Szczepański prezes zarządu Polish Dairy. Przejrzyste, elektroniczne systemy przyczyniają się do znaczącego obniżenia kosztów transakcyjnych, w tym m.in. kosztów poszukiwania ofert, analizy popytu i podaży, negocjacji, badania rynku, czy kosztów niewykorzystanych szans. Przede wszystkim jednak podnoszą poziom wzajemnego zaufania kontrahentów. 

- Wydaje się, że światowe i europejskie rynki nabiału będą kontynuowały swoją ewolucję w kierunku równoległego wykorzystania wielu metod obrotu. Koegzystować będą systemy oparte na dealerach-pośrednikach, brokerach-integratorach oraz elektroniczne platformy handlu bezpośredniego. Każdy z tych systemów ma do zaoferowania uczestnikom rynku inne korzyści i otwiera przed producentami różne możliwości. Dlatego też, Polish Dairy oferuje mleczarniom zróżnicowane formy współpracy. Są to zarówno handel bezpośredni jak i sprzedaż produktów na Dairy Auctions Online i Global Dairy Trade w Nowej Zelandii. - dodaje Szczepański. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!