PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

Hochland przechodzi na pasze bez GMO

Hochland przechodzi na pasze bez GMO Peter Knauer /fot.Hochland
0 0

Od 1 kwietnia tego roku kupujemy tylko mleko od gospodarstw, gdzie krowy są karmione wyłącznie paszami wolnymi od GMO – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Peter Knauer, dyrektor generalny Hochland Polska.

Podkreśla, że jest to wynik wielomiesięcznej partnerskiej współpracy z rolnikami. Hochland ma ponad 650 dostawców mleka – więc było to rzeczywiście ambitne przedsięwzięcie. - Ale my na tym nie poprzestaniemy. Będziemy, jako firma, przechodzić odpowiednią niezależną certyfikację – i oczywiście związane z tym regularne audyty, aby uzyskać status producenta nieużywającego technik genetycznych – mówi Peter Knauer.

 Zapytany czy konsumenci docenią taki krok, stwierdził, że dzisiaj jedynie mała część konsumentów traktuje to jako benefit, za który warto zapłacić więcej. W jego opinii, w obszarze tego tematu przed całą branżą jest sporo pracy, aby naświetlić konsumentowi temat genetycznej modyfikacji w procesie produkcji żywności, w sposób wyważony, bez gloryfikacji i demonizacji. - Dobry przykład takiego wyważonego i rozsądnego omówienia tematu można znaleźć między innymi na stronie internetowej OSM Piątnica, pioniera wykorzystania i deklarowania mleka bez GMO na polskim rynku – mówi prezes Hochland Polska.

Dostrzega także koszty całej operacji. - Na koszt przejścia na pasze bez GMO składa się kilka elementów. U rolnika powstaje dodatkowy koszt w związku z wyższymi kosztami na niektóre składniki pasz, tutaj dużą rolę odgrywa struktura i własna baza paszowa. Najbardziej dotkliwa jest wysoka cena i dostępności pasz sojowych bez GMO – mówi prezes Knauer.

Zwraca uwagę, że druga część kosztów powstaje u producenta. Są to z jednej strony koszty stuprocentowej segregacji surowców bez i z GMO w całym łańcuchu logistyki i produkcji, a z drugiej koszty audytów i certyfikacji oraz komunikacji. - No i są jeszcze koszty wsparcia naszych partnerów rolników przy przejściu na produkcję mleka bez użycia technik genetycznych. W sumie to nie jest mała kwota – ocenia Peter Knauer.

Hochland Polska należy do Grupy Hochland, której centrala - spółka Hochland SE, mieści się w Heimenkirch w Niemczech, zatrudnia około 4200 pracowników w kilku państwach, osiąga łączny obrót na poziomie ponad 1 mld Euro rocznie. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery - Hochland, Almette, Valbon.

POLECANE

KOMENTARZE: (4)

+ DODAJ KOMENTARZ

observator 09-06-2017, 13:19:

to jest robienie wody z mózgów biednych konsumentów. W żadnym produkcie nawet w przypadku krów karmionych paszami GMO w mleku czy w serze nie ma GMO!!!! Biedni, naiwni konsumenci tylko więcej zapłacą za taki sam produkt. Totalna ściema!!!

obserwator 01-06-2017, 09:06:

W waszych serkach nic sie nie zmieni! Czy krowa zjada dziennie 50-60 kg soji? Max 2kg, pozostałe to kiszonka z kukurydzy, trawy, siano, okopowe, sruty zbozowe i woda.
To wszystko po strawieniu się w ogromnych żołądkach jest sustratem do produkcji mleka. Te 2kg soji jaki ma wpływ na mleko? A pozostałe składniki dawki?
A może w końcu z mleka zabierze się wspaniałe dodatki ? Ile jest mleka w mleku?
Dlaczego nie jest ono takie w sklepie jak u rolnika, tylko ciągle czymś wzbogacane? Współczuć tylko rolnikom, bo za swoją harówkę płaci się im tylko tyle, żeby mogli jakoś przeżyć, a skupujący coraz większe wymagania.

daesh 26-05-2017, 07:59:

jakie brawo - firma chce poprawić wyniki, przyznaje się do błędu - ale to tylko oznacza że cały czas produkty Hochlanda były robione na mleku od krów karmionych GMO. Czyli kolejny truciciel stara się o pozytywne relacje z klientem który do tej pory kupował plastikowe kwadratowe serki