PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Konsumenci oczekują redukcji cukru i tłuszczu w produktach mleczarskich

Konsumenci oczekują redukcji cukru i tłuszczu w produktach mleczarskich fot. shutterstock.com
0 0

- Mimo, iż tłuszcz w mleczarstwie to naturalny towarzysz wielu produktów (np. serów), możemy się spodziewać rosnącego zapotrzebowania na produkty o jego obniżonej zawartości. Na sklepowych półkach znajdujemy jogurty z oznaczeniem 0 proc. tłuszczu czy cukru – tłumaczy Marek Dobosz, menedżer produktu w firmie Hortimex.

W ostatnim czasie silnie kreowane przez media jest zdrowe odżywianie. Influenserzy wskazują nam pewien wzorzec doskonałości - trening oraz dieta to dwa nieodłączne elementy ciężkiej drogi do osiągnięcia zamierzonego celu. W Europie w ciągu dekady liczba osób dotkniętych otyłością zwiększyła się od 15 do 25 proc. W Polsce stwierdza się ją u 19 proc. osób. Jeśli dodamy do tego nadwagę, problem dotyczy aż 15,7 mln Polaków.

- Ograniczanie bądź eliminacja cukru i tłuszczu to podstawowy krok, aby redukować otyłość u społeczeństwa. Mimo, iż tłuszcz w mleczarstwie to naturalny towarzysz wielu produktów (np. serów), możemy się spodziewać rosnącego zapotrzebowania na produkty o jego obniżonej zawartości. Na sklepowych półkach znajdujemy jogurty z oznaczeniem 0 proc. tłuszczu czy cukru – tłumaczy Marek Dobosz.

I dodaje, że producenci do redukcji cukru używają głównie krótkołańcuchowych inulin z cykorii zwanych oligofruktozami, a do redukcji zawartości tłuszczu najczęściej proponowane są inuliny długołańcuchowe, bądź odpowiednie skrobie natywne - właściwościami imitujące cząsteczki tłuszczu.


Redukcja cukru wydaje się zadaniem dość karkołomnym. Okazuje się bowiem, że zastępowanie go słodzikami nie działa w stu procentach. Mimo iż przemysł poszukuje alternatyw, okazuje się, że profil smakowy cukru trudny jest do skopiowania. To dlatego nawet ciesząca się dobrą opinią konsumentów stewia (a właściwie: glikozyd stewiolowy) nie zyskuje szerokiej popularności.

W związku z natężeniem trendów prozdrowotnych, coraz większą popularność zdobywają również produkty funkcjonalne. Wspomagają zachowanie i wzmacnianie zdrowia oraz dobre samopoczucie. - Konsumenci poszukują rozwiązań dopasowanych do własnych upodobań żywieniowych, aktywnych składników wpływających na poprawę trawienia, wzmocnienie kości, odporności oraz takich które dostarczą witaminy i minerały – podkreśla Marek Dobosz.

Wzrasta również zainteresowanie produktami jak najmniej przetworzonymi. Taką możliwość daje nam żywność naturalna. – Konsumenci uważają, że produkty pozbawione sztucznych dodatków są zdrowsze. Co więcej, jak pokazują przeprowadzone badania, są w stanie zapłacić więcej za produkt z naturalnym składem, mimo utraty specyficznych właściwości uzyskanych dzięki dodatkom (np. krótsza data przydatności, jednolita konsystencja, smak czy zapach) – podkreśla Marek Dobosz.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.