PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu partner serwisu

OSM Radomsko, OSM Krasnystaw i Mlekpol z dobrą ofertą we wszystkich rodzajach sklepów

OSM Radomsko, OSM Krasnystaw i Mlekpol z dobrą ofertą we wszystkich rodzajach sklepów Fot. shutterstock
0 0

Obecnie ok. 70 proc. mleka w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów wielkoformatowych, głównie wielkich sieci dyskontów i supermarketów. Dlatego analitycy Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu postanowili przyjrzeć się strategiom dystrybucyjnym i cenowym największych producentów mleka w Polsce.

Analitycy zestawili wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawali punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdy z tych obszarów ma swoją konkretną wagę w końcowym wyniku producenta. Im więcej punktów zdobył producent tym bardziej zrównoważona jest jego strategia dystrybucyjna i cenowa wobec różnych rodzajów sklepów. Oznacza to, że taki producent nikogo nie dyskryminuje poprzez zróżnicowanie oferty asortymentowej i cen.

Wyniki rankingu producentów mleka ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:

Pierwsze dwa miejsca zajmują mleczarnie, których produkty rzadko można kupić w dyskontach, a jeżeli tam są, to ceny ich asortymentu nie różnią się znacząco od cen w sklepach małopowierzchniowych. OSM Radomsko (mleka „Ale!”, „Dobre!”, „Hej!”) i OSM Krasnystaw („Twoje Zdrowie”) przede wszystkim koncentrują się na sprzedaży w swoich macierzystych regionach i utrzymywaniu dobrej oferty we wszystkich rodzajach sklepów, w tym w niezależnym handlu detalicznym. Promocji sprzedaży w dyskontach nie organizuje właściwie cała pierwsza piątka rankingu. Mlekpol, największy producent mleka w Polsce („Łaciate”, „Białe”, „Zambrowskie”, „Mazurski Smak”), stosuje porównywalne ceny na całym ryku, choć zdarza mu się też mieć promocje niektórych produktów w dyskontach.

Jeszcze niewielki, ale szybko rosnący udział w polskim rynku mają mleka smakowe. Spośród ujętych w rankingu dwóch producentów, wyspecjalizowanych w takim asortymencie, zdecydowanym liderem sprzedaży jest Müller Dairy („Müllermilch”), który jednak nie stosuje zrównoważonej strategii sprzedaży i zamyka zestawienie. Lepiej wypadł Zott („Monte Drink”, „Serduszko”), który w rankingu zajął 4. miejsce.

Miejsca 5-10 zajmują producenci, którzy są intensywnie promowani w dyskontach. Często ich asortyment jest tam eksponowany jako produkty pierwszego wyboru albo ich zakup w większej ilości jest premiowany niższą ceną. Dotyczy to czołowych graczy na rynku – Mlekovita i OSM Piątnica, średnich – OSM Łowicz i Polmlek oraz producenta mleka smakowego Müller Dairy.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.