PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

OSM Włoszczowa: Nadal rośnie dynamika produkcji mleka

OSM Włoszczowa: Nadal rośnie dynamika produkcji mleka fot. OSM Włoszczowa
0 0

Polski rynek mleczarski jest znaczącym rynkiem w Europie. Spożycie wyrobów mleczarskich w Polsce na poziomie około 200l/osobę (w przeliczeniu na mleko) nie jest jednak wystarczające aby zagospodarować całą produkcję. Pomimo kryzysu na rynku mleczarskim w latach 2015-2016, produkcja mleka surowego ciągle rośnie – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Ryszard Pizior, wiceprezes zarządu SM Włoszczowa.

Wskazuje, że w 2017 roku dynamika produkcji mleka sięgała około 4-5 proc. - Z tego też powodu musimy poszukiwać rynków zbytu aby eksportować do 30 proc. produkcji i tym samym konkurować z innymi producentami z całego świata. Polski rynek mleczarski jest częścią rynku globalnego i znajduje się pod jego dużym wpływem – mówi Ryszard Pizior.

Zwraca uwagę, że od połowy 2016 roku nastroje na rynku mleczarskim były optymistyczne co przekładało się na wzrost cen głównych wyrobów mleczarskich oraz lepsze ceny skupu mleka. Interwencja w zakresie skupu mleka w proszku jaka miała miejsce w ostatnich latach oraz inne działania Komisji Europejskiej zdecydowanie poprawiły i ustabilizowały sytuację na rynku, jednak ten dobry okres koniunktury dobiegł już końca. - Biorąc pod uwagę dobrą koniunkturę na świecie w minionym roku, która przełożyła się również na nasz rynek krajowy, mleczarstwo zakończy 2017 rok nadwyżką – mówi wiceprezes zarządu SM Włoszczowa.

Odniósł się także do znacznego wzrostu cen masła. - Przez wiele lat produkcja masła była nieopłacalna. Masło miało „złą” reklamę, próbowano wykazać „wyższość” margaryn nad masłem. Sytuacja ta uległa wyraźnej zmianie za sprawą USA, gdzie wprowadzono ograniczenia wykorzystywania utwardzonych chemicznie olejów roślinnych. Tym samym masło „wraca do łask” i rośnie jego spożycie na całym świecie. Cena masła powinna wynikać z kosztów produkcji i powinna być również akceptowana przez konsumentów, bo za spożyciem masła idą konkretne korzyści dla konsumentów – mówi Ryszard Pizior.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.