PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Cisowianka: 3 trendy wpływające na rozwój rynku wód butelkowanych

Cisowianka: 3 trendy wpływające na rozwój rynku wód butelkowanych fot. pixabay.com
0 0

Zdrowie i naturalność, patriotyzm konsumencki, water pairing - to zdaniem PR Manager Cisowianki 3 trendy kształtujące rynek wód butelkowanych w Polsce, który nadal będzie rósł zwiększając swoje udziały w całości rynku napojów bezalkoholowych, kosztem słodzonych napojów.

- Naszym zdaniem woda jest produktem bardzo konserwatywnym i takim powinna zostać. Najbardziej liczy się jej pierwotna czystość i naturalność i nie ma w tym segmencie miejsca na wielkie innowacje w obrębie produktu - mówi Agata Berndt-Wazelin, PR Manager Cisowianki. 

Jak dodaje, na rynku wyraźni widać dwa główne trendy. Pierwszy z nich to "moda na zdrowie i naturalność". - Kupujący coraz częściej wybierają produkty w pełni naturalne, bez sztucznych dodatków, czytają też etykiety więc trudniej wmówić im, że coś, co jest (w definicji prawa) napojem zawierającym konserwanty i cukier jest "wodą". Drugą tendencją jest "konsumencki patriotyzm". To co polskie zaczyna być doceniane a nawet oceniane wyżej niż zagraniczne. Konsumenci wybierają marki tworzone w Polsce przez firmy z polskim kapitałem - wymienia.

Trzeci trend nazywany "water pairing" związany jest z tym, że coraz częściej konsumenci też poszukują wód o wyjątkowych cechach, które idealnie komponują się z jedzeniem i z winami. 

- Z naszych obserwacji rynku i panujących na nim trendów wynika, że rynek wód butelkowanych nadal będzie rósł zwiększając swoje udziały w całości rynku napojów bezalkoholowych, kosztem słodzonych napojów w tym sztucznie stworzonej kategorii tak zwanych "wód smakowych". Ma to duży związek z ogólnym trendem do wybierania przez konsumentów produktów jak najbardziej naturalnych, jak najmniej przetworzonych bez sztucznych dodatków. Trend ten zapewne będzie się umacniał i utrzyma się przez co najmniej kilka lat więc o rozwój segmentu wód butelkowanych, a w szczególności naturalnych wód mineralnych jesteśmy spokojni - przyznaje Agata Bernd-Wazelin.

Podkreśla, że Cisowianka od lat utrzymuje pozycję lidera rynku wód mineralnych, co pokazuje jak dużą sympatią i zaufaniem marka cieszy się wśród konsumentów.

- Cisowianka zawsze uważnie słucha swoich konsumentów i stara się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Dlatego też mamy wiele propozycji rodzajów wody i opakowań - od wody silnie gazowanej, przez wyjątkową wodę musującą do niegazowanej i od małej i poręcznej puszki, przez butelki szklane, butelki sportowe aż do rodzinnych opakować 1,5litra - więc każdy znajdzie coś dla siebie. Ostatnio wprowadzoną nowością jest Moja Pierwsza Cisowianka – naturalna woda mineralna w butelce przeznaczonej dla dzieci - dodaje nasza rozmówczyni.

- Co prawda jako lider rynku wód mineralnych jesteśmy zadowoleni z osiąganych wyników sprzedaży to nie znaczy, że osiądziemy na laurach. W nadchodzącym sezonie jak i przez cały rok pracujemy nad rozwojem naszej marki i jej sprzedaży i nad umocnieniem się na pozycji lidera - podsumowuje PR Manager Cisowianki.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Brzozowska 20-04-2018, 11:50:

Jak dla mnie nie ma konkurencji ta woda. Zagranicznych nie kupupuję bo i po co jak mogę wesprzeć naszą wodę. Jakby może niedobra była to bym jej nie kupowała a jest ok