PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Coca-Cola o reformulacji: Do 2020 r. zobowiązaliśmy się obniżyć zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc.

Coca-Cola o reformulacji: Do 2020 r. zobowiązaliśmy się obniżyć zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc. fot. shutterstock
0 0

– W ramach współpracy z Europejską Organizacją Producentów Napojów Bezalkoholowych (UNESDA), której jesteśmy członkiem, zobowiązaliśmy się do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 r – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Solarek, dyrektor Coca-Cola w Polce ds. komunikacji i public affairs.

Pod koniec 2017 r.  IŻŻ oraz inne organizacje branżowe podpisały „List intencyjny na rzecz optymalizacji wartości energetycznej lub/i składu produktów spożywczych w Polsce”. W projekt zaangażowała się m.in. Coca-Cola.

– W grudniu minionego roku Coca-Cola, będąc członkiem Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców wraz z innymi organizacjami podpisała „List intencyjny na rzecz optymalizacji wartości energetycznej lub/i  składu produktów spożywczych w Polsce” – tłumaczy Anna Solarek.

– Coca-Cola wspólnie z innymi producentami żywności w Europie oraz z ekspertami do spraw żywienia pracuje też nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, dodając do niego kolory, które będą w intuicyjny sposób informować o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa. Celem jest stworzenie jednego systemu, który będzie można stosować w całej Europie, tak aby konsumenci mieli dostęp do tych samych informacji, niezależnie od miejsca, w którym w danej chwili przebywają – dodaje.

W związku z reformulacją produktów Coca-Cola zdecydowała się napój Coca-Cola Cherry zastąpić wersją bez cukru.

– Pod koniec minionego roku na sklepowych półkach pojawiła się nowa Coca-Cola Cherry Zero Cukru, zastępując dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru. Natomiast w styczniu tego roku zadebiutowała na rynku nowa marka napojów herbacianych Fuzetea, które są napojami niskokalorycznymi za sprawą udziału w ich składzie ekstraktu z liści stewii – wyjaśnia dyrektor Coca-Cola w Polce ds. komunikacji i public affairs.

– W 2017 r. 27% całego portfolio produktów Coca-Cola w Polsce stanowiły napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, a to o 5,3 p.p. więcej w stosunku do poprzedniego roku. W ostatnim czasie wprowadziliśmy na rynek nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru oraz obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml. – podsumowuje Anna Solarek.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

x 28-01-2018, 13:07:

sprite popsuty po raz 2, wcześniej stewią teraz aspartam.
cherry coke - szach mat aspartam.
U mnie zmniejszyli poziom cukru do 0 bo przestałem kupować te chemiczne bomby.