PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

Dlaczego Coca-Cola przejmuje kawiarnianą sieć Costa?

Dlaczego Coca-Cola przejmuje kawiarnianą sieć Costa? James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company; fot. materiały prasowe
0 0

- Dlaczego Costa? Ponieważ dobrze wpasowuje się w istniejący system Coca-Coli, uzupełniając go o globalną platformę kawową - komentuje James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.

- Wykonaliśmy kolejny ważny krok na naszej drodze do uzyskania statusu najbardziej wszechstronnego producenta napojów – zgodnie z naszymi aspiracjami - mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.

Przedstawiciele Coca-Cola podpisali ostateczne porozumienie w sprawie przejęcia Costa Limited, brytyjskiej spółki prowadzącej działalność w wielu regionach Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu oraz Azji i Pacyfiku. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia i zakończona zostanie w I połowie 2019 roku.

Dlaczego Costa? I dlaczego teraz?

- Kawa pozwoli nam wejść do segmentu gorących napojów. Kawa to jedna z najszybciej rosnących kategorii napojów na świecie, rozwijająca się w tempie 6%. Jest to również kategoria zróżnicowana – od sprzedaży w kawiarniach przez palarnie po gotowe do użycia saszetki i kapsułki. Krótko mówiąc, kawa to wielki biznes o wielu obliczach. Lecz jest to również biznes niezwykle rozdrobniony. Nie istnieje na świecie firma, która miałaby silną markę we wszystkich segmentach kawowych. Dotyczy to również Coca-Coli. Mamy w swojej ofercie świetne produkty, takie jak gotowa do picia kawa Georgia w Japonii, ale nie posiadamy w tej rosnącej kategorii szerokiego, globalnego asortymentu - tłumaczy James Quincey.

- W dzisiejszych czasach, w obliczu wzrostu w segmencie kawy i napojów gorących, staje się to niezwykle istotne, by Coca-Cola dokonała poważnej i znaczącej inwestycji w tę kategorię. Jest to właściwa strategia, aby zapewnić naszym konsumentom większą ofertę napojów, których oczekują, co z kolei przełoży się na korzyści dla naszych klientów - dodaje.

Dlaczego Costa? - Ponieważ dobrze wpasowuje się w istniejący system Coca-Coli, uzupełniając go o globalną platformę kawową - komentuje James Quincey.

Szef Coca-Coli używa słowa "platforma" w miejsce "marki". Jego zdaniem, platforma oznacza, że Costa to nie pojedyncze zjawisko. To nie tylko marka, detalista, sieć handlowa czy palarnia.

- Platforma łączy wszystkie te funkcje – i wiele więcej. Costa to platforma o świetnym łańcuchu dostaw w segmencie kawy, światowej klasy palarnia, prężna sieć detaliczna i system sprzedaży. Ma mocną pozycję w wielu krajach i w licznych kluczowych kanałach dystrybucji w branży kawowej. A poza tym to wielka marka. Wiem, że wielu ludzi nie miało okazji się z nią zetknąć, szczególnie mieszkańcy obu Ameryk, na których rynkach Costa jest nieobecna. Spółka ma jednak długą tradycję, w szczególności na rodzimym rynku brytyjskim, gdzie zajmuje czołową pozycję w branży - tłumaczy.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.