PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Grupa Kofola zwiększyła przychody, zysk EBITDA i poprawiła stratę operacyjną w I kw. 2018

Grupa Kofola zwiększyła przychody, zysk EBITDA i poprawiła stratę operacyjną w I kw. 2018 fot. materiały prasowe
0 0

Sprzedaż Grupy Kofola wzrosła w pierwszym kwartale 2018 roku o 10,9% z wyłączeniem Polski, z uwzględnieniem polskiego rynku o 6,7% do 235,9 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł o 23,2% do 16 mln zł. Grupa poprawiła stratę operacyjną, która wyniosła 6,1 mln zł wobec 9,5 mln zł straty rok wcześniej.

- Wyniki za pierwszy kwartał potwierdziły trend wzrostowy z ostatniego kwartału 2017 r. Postrzegamy je bardzo pozytywnie. Uważam, że dają one podstawy do optymistycznych prognoz, biorąc pod uwagę obecne warunki pogodowe.  Tradycyjnie wyrośliśmy w Czechosłowacji i na Adriatyku - mówi Daniel Buryš, dyrektor finansowy Grupy Kofola.

Na rynku czeskim Kofola zwiększyła sprzedaż o 14%. Wzrost ten wynika głównie z wyższej sprzedaży napojów Kofola, Rajec i Vinea. Na rynku słowackim sprzedaż Kofoli wzrosła o 3,4% w porównaniu do ubiegłego roku. Oprócz wymienionych marek, konsumenci kupili również więcej napojów Rauch.

Pozytywne dane pochodzą również z najlepiej prosperującego rynku, na którym działa Kofola, z regionu Adriatyku. Sprzedaż wzrosła o 17,2%. Powodem jest głównie Chorwacja, gdzie nasze działania generowały wzrost przychodów o kilkadziesiąt procent. W Polsce od początku 2018 r. Kofola rozpoczęła dystrybucję marki Nestea, poszerzając portfolio produktowe o propozycje z kategorii iced tea.

Grupa odniosła również sukces w dziedzinie zdrowych produktów. Sprzedaż flagowej marki UGO wzrosła o 32,4%, głównie dzięki 82 punktom Freshbars and Salateries. W pierwszym kwartale 2018 r. Kofola dokonała kolejnego istotnego kroku w tym segmencie, kupując 100% udziałów w tradycyjnej czeskiej spółce LEROS - producenta wysokiej jakości  herbat ziołowych i produktów z roślin leczniczych. Kofola przejęła zaplecze produkcyjne oraz zespół pracowników.

Wraz z Premium Rosa, którą Grupa nabyła w 2017 roku, Kofola stworzy nowy segment oparty na ziołach i autentycznych, naturalnych, zdrowych surowcach.

W tym tygodniu, podczas walnego zgromadzenia zatwierdzone zostaną sprawozdania finansowe Grupy za rok 2017. Właściciel większościowy Kofola ČeskoSlovensko, spółka AETOS a.s., należąca do rodziny Samaras, proponuje zwiększenie dywidendy do 16,20 CZK. Pierwotna propozycja Rady Dyrektorów wynosiła 13,50 CZK za akcję.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z siedmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich, łącznie grupa Kofola zatrudnia ponad 2 100 osób (nie wliczając rosyjskiego zakładu).

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!