PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Kofola inwestuje w biznes ziołowy

Kofola inwestuje w biznes ziołowy fot. Kofola
0 0

Kofola ČeskoSlovensko kupuje 100 proc. udziałów w tradycyjnej czeskiej spółce LEROS. Przejęcie obejmuje markę, zaplecze produkcyjne i kadrowe. Firmę LEROS poprowadzi menedżer Martin Mateáš, który pracował w Kofoli od 11 lat, a teraz powraca po czteroletniej przerwie. Na bazie ustaleń między stronami, kwota transakcji nie zostanie upubliczniona.

Firma LEROS została założona w 1994 roku, a jej produkcja opierała się na 40-letniej tradycji państwowego przedsiębiorstwa Léčivé rostliny - Zbraslav (Lecznicze rośliny - Zbraslav), którego początki sięgają 1954 roku. Firma produkuje wysokiej jakości herbaty ziołowe z roślin leczniczych i należy do kluczowych graczy na rynku czeskim i słowackim.

Antonín Kachlík, dotychczasowy większościowy udziałowiec LEROS, powiedział: "Wybraliśmy Kofolę, ponieważ jesteśmy firmą czeską i chcieliśmy kontynuować tę tradycję, rynek się zmienia i potrzebujemy silnego partnera, który może rozwinąć naszą markę na arenie międzynarodowej. Wierzymy, że Kofola jest dokładnie tą firmą, której szukaliśmy.

W Kofoli ten krok stanowi kolejny zdrowy filar biznesu, który będzie oparty na ziołach i autentycznych, naturalnych roślinach. Grupa Kofola dąży do inwestowania w zdrowy segment na wszystkich rynkach, na których działa, czego przykładem jest: 84 Freshbars and Salateries UGO, producent świeżych sałatek Titbit, lub zeszłoroczne przejęcie Premium Rosa, szybko rozwijającej się firmy, która produkuje wysokiej jakości produkty naturalne, takie jak syropy, soki NFC i dżemy.

- Kofola i zioła należą do siebie nawzajem - mówi Martin Mateas z Kofola i dodaje: - LEROS to firma, która dokładnie pasuje do tego, czego szukamy - jest producentem o długiej tradycji, z doskonałym zapleczem, doświadczonym personelem i wysokiej jakości produktami z roślin leczniczych. Naszym celem jest dalszy rozwój tej tradycyjnej czeskiej firmy, która od lat buduje swoją pozycję rynkową i jest oparta na solidnych podstawach.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z siedmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich, łącznie grupa Kofola zatrudnia ponad 2 100 osób (nie wliczając rosyjskiego zakładu).

Do portfolio produktów spółki Kofola w Czecho-Słowacji należy tradycyjny napój Kofola z oryginalną recepturą o smaku coli, woda źródlana Rajec, seria syropów Jupí, napój winogronowy Vinea, napoje dla dzieci Jupík, napoje energetyczne Semtex i inne tradycyjne marki czecho-słowackie Chito, Top Topic i Citro Cola. Na licencji produkuje i dystrybuuje napoje RC Cola, Orangina. Spółka Kofola jest wyłącznym dystrybutorem marki Evian i Badoit na Republikę Czeską i Słowację oraz tradycyjnych wód mineralnych z leczniczego źródła Vincentka dla czeskiej gastronomii i do sprzedaży detalicznej. Od początku 2015 roku Kofola ma wyłączność na dystrybucję na terenie Republiki Czeskiej i Słowacji produktów firmy Rauch. Do grupy Kofola należy również sieć UGO, która w Czecho-Słowacji posiada 59 Fresh barów UGO i 20 barów sałatkowych UGO. W 2017 Grupa kupiła spółkę Premium Rosa – producenta owocowych i ziołowych produktów naturalnych.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!