PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Kofola podała wyniki za I kw., planuje kupić producenta świeżych sałatek

Kofola podała wyniki za I kw., planuje kupić producenta świeżych sałatek fot. Kofola
0 0

Grupa Kofola podała wyniki za pierwszy kwartał 2017 roku. Kofola planuje też w czerwcu tego roku wesprzeć wzrost marki UGO zakupem producenta świeżych sałatek.

Dzięki zakupowi marka będzie mogła lepiej odpowiadać na trendy  związane z poszukiwaniem przez konsumentów świeżej, zdrowej żywności. Obroty marki UGO wzrosły o 31 proc. rdr., co przekłada się na 3 mln zł.

W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2017 roku, obroty Grupy Kofola spadły o 8,4 proc., natomiast nie wliczając wyników ekonomicznych działalności w Polsce wzrosły o 0,4 proc.. Wskaźnik EBITDA Grupy w pierwszym kwartale był niższy o 48,7  proc.

- Największy wpływ na wynik miała trwająca reorganizacja naszej działalności w Polsce, inwestycje w wynagrodzenia pracowników, wzrost cen surowców, a w konsekwencji również cen naszych produktów. Pozytywny wpływ na wyniki Grupy miał rejon Morza Adriatyckiego, który z punktu widzenia obrotów wzrósł o 16,4 proc. Rejon Czech i Słowacji wykazał obroty na stabilnym poziomie. - mówi Daniel Burys, dyrektor finansowy Grupy.

- Nie jesteśmy w stanie wpłynąć na ceny surowców, ale musimy sfinalizować zmiany kierunku w Polsce. Te czynniki będą miały wpływ na nasze wyniki również w nadchodzących miesiącach. Nie zmienia to jednak faktu, że priorytety Grupy na ten rok pozostają takie same. Pierwszym z nich są mocne inwestycje w kluczowe brandy z portfolio spółki Hoop Polska. Kolejne cele to wsparcie szybko rozwijającej się marki UGO oraz integracja z Grupą ostatniego zakupu, chorwackiej firmy Studenac. Rozpoczynamy sezon i podporządkowujemy temu większość naszych działań - mówi Daniel Burys.

Grupa jest zadowolona z marki UGO. Jej obroty z 75 barów z napojami i sałatkami fresh, od kilku kwartałów rosną. Dlatego Kofola ogłosiła, że w czerwcu planuje przejęcie działu produkcji świeżych sałatek należącego do firmy Titbit.

- Dzięki temu posunięciu rozszerzymy swoje portfolio o świeżą żywność przeznaczoną do sklepów detalicznych i będziemy mogli lepiej zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na świeże sałatki oraz soki owocowe i warzywne - mówi Daniel Burys.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.