PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

Kofola podała wyniki za I kw., planuje kupić producenta świeżych sałatek

Kofola podała wyniki za I kw., planuje kupić producenta świeżych sałatek fot. Kofola
0 0

Grupa Kofola podała wyniki za pierwszy kwartał 2017 roku. Kofola planuje też w czerwcu tego roku wesprzeć wzrost marki UGO zakupem producenta świeżych sałatek.

Dzięki zakupowi marka będzie mogła lepiej odpowiadać na trendy  związane z poszukiwaniem przez konsumentów świeżej, zdrowej żywności. Obroty marki UGO wzrosły o 31 proc. rdr., co przekłada się na 3 mln zł.

W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2017 roku, obroty Grupy Kofola spadły o 8,4 proc., natomiast nie wliczając wyników ekonomicznych działalności w Polsce wzrosły o 0,4 proc.. Wskaźnik EBITDA Grupy w pierwszym kwartale był niższy o 48,7  proc.

- Największy wpływ na wynik miała trwająca reorganizacja naszej działalności w Polsce, inwestycje w wynagrodzenia pracowników, wzrost cen surowców, a w konsekwencji również cen naszych produktów. Pozytywny wpływ na wyniki Grupy miał rejon Morza Adriatyckiego, który z punktu widzenia obrotów wzrósł o 16,4 proc. Rejon Czech i Słowacji wykazał obroty na stabilnym poziomie. - mówi Daniel Burys, dyrektor finansowy Grupy.

- Nie jesteśmy w stanie wpłynąć na ceny surowców, ale musimy sfinalizować zmiany kierunku w Polsce. Te czynniki będą miały wpływ na nasze wyniki również w nadchodzących miesiącach. Nie zmienia to jednak faktu, że priorytety Grupy na ten rok pozostają takie same. Pierwszym z nich są mocne inwestycje w kluczowe brandy z portfolio spółki Hoop Polska. Kolejne cele to wsparcie szybko rozwijającej się marki UGO oraz integracja z Grupą ostatniego zakupu, chorwackiej firmy Studenac. Rozpoczynamy sezon i podporządkowujemy temu większość naszych działań - mówi Daniel Burys.

Grupa jest zadowolona z marki UGO. Jej obroty z 75 barów z napojami i sałatkami fresh, od kilku kwartałów rosną. Dlatego Kofola ogłosiła, że w czerwcu planuje przejęcie działu produkcji świeżych sałatek należącego do firmy Titbit.

- Dzięki temu posunięciu rozszerzymy swoje portfolio o świeżą żywność przeznaczoną do sklepów detalicznych i będziemy mogli lepiej zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na świeże sałatki oraz soki owocowe i warzywne - mówi Daniel Burys.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!