PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Kofola: spadek sprzedaży w Polsce niższy niż w ubiegłych latach

Kofola: spadek sprzedaży w Polsce niższy niż w ubiegłych latach fot. materiały prasowe
0 0

Przychody Kofoli w ubiegłym roku osiągnęły ten sam poziom, jak w roku ubiegłym (ok. 1,13 mld zł). Wskaźnik ekonomiczny EBITDA wyniósł 158 mln PLN i spadł o 10,7%. Firma osiągnęła dobre wyniki na rynku czeskim i słowackim, mocno wzrosła również w regionie Adriatyku. Pomimo wcześniej ogłoszonego spadku w Polsce, firmie udało się zbudować nowe filary. Grupa Kofola potwierdza podążanie w obranym kierunku, który wyznacza zdrowa, naturalna żywność, a jej udział w całkowitej sprzedaży gwałtownie rośnie.

- Działania gospodarcze w ostatnim kwartale roku pokazują poprawę w ujęciu rok do roku, ze strategicznego punktu widzenia – wszytko idzie we właściwym kierunku, ale muszę przyznać, że mieliśmy jeszcze większe oczekiwania - mówi dyrektor finansowy Grupy Kofola Daniel Buryš i kontynuuje: - W Czechach i Słowacji zachowaliśmy pozycję i wzrost. Ponadto rozwinęliśmy nasze portfolio o nowe marki. Jestem z tego bardzo zadowolony. W regionie Adriatyku osiągnęliśmy duży sukces i mocny wzrost w biznesie, w który wierzyliśmy. A w Polsce? Spadek jest mniejszy niż w ubiegłym roku. Przede wszystkim, wprowadzamy zmiany w kierunku zdrowego modelu biznesowego. Na tym rynku jeszcze nie wygraliśmy. Jednak jesteśmy przekonani, że nasze długoterminowe inwestycje w zdrową żywność są właściwą strategią i będziemy nadal kontynuować działania związane z tym trendem.

Kofola, nie licząc wyniku Polski, zwiększyła swoją roczną sprzedaż o 8,6%. Z uwzględnieniem rynku polskiego sprzedaż Grupy spadła o 0,5%. Lokalne rynki czeski i słowacki, gdzie sprzedaż wzrosła o 3,2%, wywarły istotny wpływ na ogólny wynik. Wyższą sprzedaż odnotowały głównie marki Kofola, Rajec i Vinea.

Poza produkcją i sprzedażą własnych markowych napojów, Kofola umocniła swoją pozycję dystrybutora na rynku czeskim i słowackim w ubiegłym roku. Na początku 2017 r. stała się wyłącznym dystrybutorem tradycyjnych marek wód uzdrowiskowych - Bílinská kyselka, Rudolfův pramen i Zaječická hořká. Poza wyżej wymienionymi działaniami firma aktywnie rozwijała działalność, o czym świadczy niedawne przejęcie LEROS, tradycyjnej czeskiej firmy, jednego z największych producentów wysokiej jakości herbat ziołowych z ziół leczniczych. – Razem z marką UGO, największą siecią Freshbars & Salateries w Europie Środkowej, produkty LEROS z ziół leczniczych są kolejnym kluczowym elementem naszej podróży do zdrowych produktów. Ta firma będzie ważnym źródłem wysokiej jakości ziół dla produktów Kofola i Rajec - deklaruje Jannis Samaras, Dyrektor Generalny Grupy.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

Kuba 06-04-2018, 13:34:

Mistrzostwo w zamykaniu zakładów produkcyjnych - już 3 od przejęcia firmy Hoop; brak zrozumienia polskiego rynku

ano 23-03-2018, 21:06:

hoopa do klopa. kiedy w polsce kofola i rc cola