PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Kofola: spadek sprzedaży w Polsce niższy niż w ubiegłych latach

Kofola: spadek sprzedaży w Polsce niższy niż w ubiegłych latach fot. materiały prasowe
0 0

Przychody Kofoli w ubiegłym roku osiągnęły ten sam poziom, jak w roku ubiegłym (ok. 1,13 mld zł). Wskaźnik ekonomiczny EBITDA wyniósł 158 mln PLN i spadł o 10,7%. Firma osiągnęła dobre wyniki na rynku czeskim i słowackim, mocno wzrosła również w regionie Adriatyku. Pomimo wcześniej ogłoszonego spadku w Polsce, firmie udało się zbudować nowe filary. Grupa Kofola potwierdza podążanie w obranym kierunku, który wyznacza zdrowa, naturalna żywność, a jej udział w całkowitej sprzedaży gwałtownie rośnie.

- Działania gospodarcze w ostatnim kwartale roku pokazują poprawę w ujęciu rok do roku, ze strategicznego punktu widzenia – wszytko idzie we właściwym kierunku, ale muszę przyznać, że mieliśmy jeszcze większe oczekiwania - mówi dyrektor finansowy Grupy Kofola Daniel Buryš i kontynuuje: - W Czechach i Słowacji zachowaliśmy pozycję i wzrost. Ponadto rozwinęliśmy nasze portfolio o nowe marki. Jestem z tego bardzo zadowolony. W regionie Adriatyku osiągnęliśmy duży sukces i mocny wzrost w biznesie, w który wierzyliśmy. A w Polsce? Spadek jest mniejszy niż w ubiegłym roku. Przede wszystkim, wprowadzamy zmiany w kierunku zdrowego modelu biznesowego. Na tym rynku jeszcze nie wygraliśmy. Jednak jesteśmy przekonani, że nasze długoterminowe inwestycje w zdrową żywność są właściwą strategią i będziemy nadal kontynuować działania związane z tym trendem.

Kofola, nie licząc wyniku Polski, zwiększyła swoją roczną sprzedaż o 8,6%. Z uwzględnieniem rynku polskiego sprzedaż Grupy spadła o 0,5%. Lokalne rynki czeski i słowacki, gdzie sprzedaż wzrosła o 3,2%, wywarły istotny wpływ na ogólny wynik. Wyższą sprzedaż odnotowały głównie marki Kofola, Rajec i Vinea.

Poza produkcją i sprzedażą własnych markowych napojów, Kofola umocniła swoją pozycję dystrybutora na rynku czeskim i słowackim w ubiegłym roku. Na początku 2017 r. stała się wyłącznym dystrybutorem tradycyjnych marek wód uzdrowiskowych - Bílinská kyselka, Rudolfův pramen i Zaječická hořká. Poza wyżej wymienionymi działaniami firma aktywnie rozwijała działalność, o czym świadczy niedawne przejęcie LEROS, tradycyjnej czeskiej firmy, jednego z największych producentów wysokiej jakości herbat ziołowych z ziół leczniczych. – Razem z marką UGO, największą siecią Freshbars & Salateries w Europie Środkowej, produkty LEROS z ziół leczniczych są kolejnym kluczowym elementem naszej podróży do zdrowych produktów. Ta firma będzie ważnym źródłem wysokiej jakości ziół dla produktów Kofola i Rajec - deklaruje Jannis Samaras, Dyrektor Generalny Grupy.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

Kuba 06-04-2018, 13:34:

Mistrzostwo w zamykaniu zakładów produkcyjnych - już 3 od przejęcia firmy Hoop; brak zrozumienia polskiego rynku

ano 23-03-2018, 21:06:

hoopa do klopa. kiedy w polsce kofola i rc cola

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.