PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

Którzy producenci soków i nektarów stosują jednolitą politykę cenową dla sklepów?

Którzy producenci soków i nektarów stosują jednolitą politykę cenową dla sklepów? Fot. shutterstock
0 0

Kto decyduje o tym, jakie soki i nektary piją Polacy? Bardzo duże znaczenie ma to, gdzie zwykle je kupujemy, ponieważ trendy na tym rynku poprzez ceny i ofertę produktową wyznaczają przede wszystkim dyskonty i duże sieci handlowe. Nie bez znaczenia jest też polityka dystrybucyjna i cenowa największych producentów soków i nektarów. Świadczą o tym wyniki najnowszego rankingu „Równi w Biznesie” przygotowanego przez Grupę Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu.

Największym producentem soków i nektarów w Polsce – według wartości produkcji – jest Maspex. Jednocześnie jest to firma, która – będąc na drugim miejscu w rankingu „Równi w Biznesie” – po partnersku traktuje różne typy sklepów. Według oceny ekspertów Eurocash, produkty takie jak „Caprio”, „Tarczyn”, „Tymbark”, „Dr. Wit” i „Kubuś” kupimy za porównywalną cenę zarówno w sklepach małopowierzchniowych, jak i w supermarketach czy dyskontach.

Liderem tegorocznego zestawienia jest Colian znany z soków i nektarów „Hellena”. Wprawdzie firma zajmuje dopiero 10. miejsce, jeśli chodzi o wartościowy udział w rynku soków ogółem, to jednak korzysta na tym, że kryteria oceny w rankingu są jednakowe dla wszystkich. O partnerskie relacje z handlem małoformatowym dbają też Victoria Cymes i Marwit, kojarzony głównie z produktami o krótkim terminie przydatności do spożycia. Dopiero na 5. miejscu znalazł się drugi największy producent soków i nektarów w Polsce: Hortex Holding („Costa”, „Hortex”).

Nieco gorzej wypadł trzeci na liście największych producentów, a szósty w rankingu „Równi w Biznesie” Polmlek, który mimo to może pochwalić się prowadzeniem najlepszej na rynku, jednolitej dla wszystkich rodzajów sklepów polityki cenowej. Jednocześnie ta sama firma jest dziesiąta na liście jeśli chodzi o dystrybucję, przez co produkty takie jak: „Fortuna”, „Garden”, „Pysio” i „Sonda Vita” łatwiej znaleźć w sklepach wielkopowierzchniowych niż w sklepach osiedlowych. Ostatnie miejsce w zestawieniu zajęła piąta pod względem wartości produkcji Coca-Cola Company. Jej sok „Cappy” zamyka ranking jeśli chodzi o porównanie średnich jego cen w sklepach małopowierzchniowych oraz w supermarketach i dyskontach. Ta sama firma w najmniejszym stopniu spośród dziesięciu największych producentów soków i nektarów w Polsce realizuje swój wzrost sprzedaży poprzez wzrost na rynku małoformatowym.

Wyniki rankingu producentów soków i nektarów ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:

1.       COLIAN 83

2.       MASPEX 80

3.       VICTORIA CYMES 58

MARWIT 58

5.       HORTEX HOLDING 57

6.       POLMLEK 53

7.       FOODCARE 51

DAWTONA 51

9.       PURE PLUS 33

10.   COCA-COLA COMPANY 27

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.