PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Lotos wycofuje ze sprzedaży Tigera; Polskie Radio nie będzie kupować produktów Maspeksu

Lotos wycofuje ze sprzedaży Tigera; Polskie Radio nie będzie kupować produktów Maspeksu fot. materiały prasowe
0 0

Nie cichną echa po burzy wokół obraźliwych grafik. Grupa Lotos podała, że podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży napojów Tiger Energy Drink. Tymczasem Polskie Radio zadeklarowało, że nie będzie już na swoje potrzeby kupować produktów firmy Maspex Wadowice.

Lotos swoją decyzję (bez komentarzy i uzasadnień) o wycofaniu ze sprzedaży Tigera podał w piątek na Twitterze.

Polskie Radio poinformowało, że rezygnuje z zakupów wszystkich produktów firmy Maspex, czyli producenta napoju Tiger. - Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić - wyjaśnił Mariusz Staniszewski, członek zarządu Polskiego Radia.

Cała akcja rozpoczęła się po tym, jak 1 sierpnia na Instagramie na profilu marki napoju Tiger z portfolio Maspex Wadowice opublikowano grafikę z wyciągniętym środkowym palcem z zawiniętą na nim kokardką. U góry znajdował się napis „1 sierpnia dzień pamięci”, a u dołu dopisek: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!” oraz wizerunek puszki napoju Tiger i tygryska charakterystycznego dla tej marki. Internauci, dziennikarze i influencerzy zarzucali marce, że w skandaliczny sposób nawiązała do obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Maspex, jak i agencja J. Walter Thompson Group Poland, odpowiedzialna za obsługę marki Tiger w social mediach oraz prezes wadowickiej grupy Krzysztof Pawiński, oficjalnie przeprosili za publikację tego wpisu. Firma przekazała 500 tys. zł w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców” organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej.

Zdecydowano się także na usunięcie profilu na tym portalu, a także na Twiterze. W uzasadnieniu napisano: "Nie widzimy możliwości kontynuowania komunikacji w dotychczasowym formacie".

POLECANE

KOMENTARZE: (27)

+ DODAJ KOMENTARZ

olga 24-08-2017, 20:29:

No własnie, tyle wszędzie mówią o tym, że nasz rynek jest zalany zagranicznymi markami, kiedy mamy nasze rodzime... A teraz polskie firmy, zamiast się nawzajem wspierać wprowadzają jakiś bojkot, słabo...

artur 21-08-2017, 21:02:

mało patriotyczne bojkotowanie jednej z niewielu dobrych polskich marek...

ten 20-08-2017, 23:33:

dokładnie, polski biznes potrzebuje takich firm jak Maspex, wypadałoby ją wspierać, w końcu mają potężny wkład w podatki w naszym kraju