PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

PepsiCo o reformulacji produktów: Zredukowaliśmy ilość cukru dodanego, zastępując go glikozydami stewiolowymi

PepsiCo o reformulacji produktów: Zredukowaliśmy ilość cukru dodanego, zastępując go glikozydami stewiolowymi fot. shutterstock
0 0

– W zakresie reformulacji PepsiCo globalnie koncentruje się na obniżaniu w produktach ilości cukru dodanego, soli i tłuszczów nasyconych, tak aby zapewnić konsumentom dostęp do produktów o odpowiednim profilu żywieniowym, odpowiadając jednocześnie na aktualne trendy konsumenckie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną PepsiCo.

Trendy żywieniowe oraz walka z otyłością sprawiają, że coraz więcej producentów decyduje się na zmianę składu swoich produktów, a dokładnie na obniżenie zawartości cukru, soli i tłuszczu.

– W napojach na bazie herbaty Lipton Ice Tea częściowo zredukowaliśmy ilość cukru dodanego, zastępując go glikozydami stewiolowymi. Obecnie herbaty Lipton Ice Tea zawierają o 30% mniej cukru. Mniej cukru zawierają też nowe warianty smakowe napojów Mirinda i 7UP. Ponadto konsumentom oferujemy bezcukrowe napoje gazowane, np. cytrusową Pepsi Lime i wiśniową Pepsi Cherry, a także Pepsi Light i Pepsi Baz Kalorii – tłumaczy Małgorzata Skonieczna.

– W kategorii słonych przekąsek obecnie pracujemy w Polsce nad dokonaniem reformulacji chipsów Lay’s tak, aby zawierały mnie soli i tłuszczów nasyconych. Trzeba jednak pamiętać, że każdy produkt przed wprowadzeniem na rynek musi najpierw zostać pozytywnie oceniony w testach sensorycznych i konsumenckich. Dlatego też obniżenie ilości określonych składników w produktach najłatwiej jest osiągnąć stopniowo. Z pewnością będziemy kontynuowali prace nad reformulacją składu chipsów ziemniaczanych w 2018 r – dodaje dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną PepsiCo.

Jak wyjaśnia nam Małgorzata Skonieczna, proces reformulacji produktów z segmentu słonych przekąsek przebiega w PepsiCo wieloetapowo.

– Zawsze rozpoczynamy od przeanalizowania globalnych wytycznych naszej firmy w zakresie obniżenia np. ilości soli w chipsach ziemniaczanych. Następnie kontaktujemy się z dostawcą, aby przedstawić i omówić z nim szczegóły projektu, czyli co zmieniamy, o ile, jak jest limit np. dla sodu, który chcemy osiągnąć w przyprawie, zakres prac oraz timing na poszczególne zadania. Następnie dostawca PepsiCo pracuje nad nową wersją przyprawy zgodną z naszymi wskazaniami. Kiedy już jest gotowa, przysyła nam próbki swoich propozycji, a my oceniamy je wewnętrznie w zespole R&D i wracamy do dostawcy z informacją zwrotną. Gdy nowa wersja przyprawy spełnia nasze oczekiwania, wykonujemy testy sensoryczne i konsumenckie. Mają one potwierdzić, że produkt z nową wersją przyprawy jest tak samo dobry jak obecny, w żaden sposób nie odbiega od standardu i jest tak samo pozytywnie postrzegany przez konsumentów, mimo dokonania zmiany w składzie przyprawy. Na podstawie wyników tych testów podejmujemy decyzję o wprowadzeniu nowej wersji przyprawy do standardowej produkcji i wprowadzeniu produktu o zmienionym składzie na rynek – wyjaśnia dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną PepsiCo.

 – W zakresie kryteriów dotyczących reformulacji produktów pracujemy w grupach roboczych w Polskiej Federacji Producentów Żywności, która współpracuje w tym temacie z Instytutem Żywności i Żywienia – podsumowuje Małgorzata Skonieczna.

POLECANE

KOMENTARZE: (5)

+ DODAJ KOMENTARZ

Marek 19-03-2018, 22:31:

Niwego lipton green ice tea nie da się pic. To nie ma smaku!

bankowiec 26-02-2018, 23:28:

Bardzo dobrze, że Pepsi ogranicza ilość cukru i soli w ich produktach. Dzięki temu możemy kupić zdrowsze wyroby przy zachowaniu tego samego smaku. Tak trzymać.

misza 16-02-2018, 08:32:

Oficjalnie możecie się zatem p*****. Ludzie to nie są idioci i pójdą kupić coś innego. Ta nowa ice tea lemon to takie gówno że tego się pić nie da.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.