PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Tesco: Zmniejszenie ilości cukru w napojach wymagało wielu miesięcy przygotowań

Tesco: Zmniejszenie ilości cukru w napojach wymagało wielu miesięcy przygotowań fot. shutterstock.com
0 0

We wrześniu Tesco ogłosiło zmniejszenie dodatku cukru we wszystkich napojach marki własnej do mniej niż 5 gramów na 100 mililitrów. - Zanim produkty trafiły na półki, musieliśmy opracować nowe receptury i przetestować wszystkie produkty razem z naszymi klientami – mówi Wiesława Sznajdrowska-Kurylak, menedżer Działu Jakości, Tesco Europa Środkowa.

I dodaje: - Zmiana ta nie byłaby możliwa bez naszych partnerów – dostawców produktów. Na początku przygotowali oni nowe receptury i wybrali najlepsze z nich, konsultując się z działem jakości naszej firmy. Następnie wspólnie pracowaliśmy nad próbkami produktów, aż osiągnęliśmy oczekiwaną przez nas jakość.

Zatwierdzone wewnętrznie próbki zostały przekazane do testów konsumenckich w Centrach Oceny Produktów zlokalizowanych 4 krajach. Klienci porównywali istniejące produkty z tymi o nowej recepturze, skupiając się na smaku, wyglądzie, fakturze i kolorze. - Jeśli ocena nie była pozytywna, wracaliśmy do etapu opracowywania receptur. W tym ważnym punkcie naszego projektu wzięło udział 100 klientów – tłumaczy Wiesława Sznajdrowska-Kurylak.

Gdy próbki zostały zaakceptowane przez klientów, mogły rozpocząć się prace nad opakowaniami – tu chodziło głównie o korekty na etykietach. Następnie odświeżone produkty z nowymi recepturami i etykietami stopniowo zastępowały na półkach swoje „stare” odpowiedniki. Wtedy, pod koniec września Tesco mogło ogłosić, iż wszystkie nasze napoje zawierają mniej niż 5 gramów dodanego cukru na 100 mililitrów.

Więcej na dlahandlu.pl.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

Nick 02-11-2017, 17:41:

Jesli w zamian jest rakotwórczy i neurotoksyczny Aspartam lub syrop glukozowo-fruktozowy to faktycznie zmiana na lepsze...

Demerara 01-11-2017, 00:10:

A w zamian slodziki i chemia. Dziękujemy upadającej sieci za troskę o klienta