PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Trendy na rynku żywności i napojów sprzyjają wodom butelkowanych. Rośnie optymizm graczy

Trendy na rynku żywności i napojów sprzyjają wodom butelkowanych. Rośnie optymizm graczy fot. shutterstock.com
0 0

Trendy, które już na dobre zagościły się na rynku żywności, wywierają także znaczący wpływ na rynek napojów. Zdrowie, natura, regionalizm, czysta etykieta mocno wpływają na stabilny wzrost kategorii wód butelkowanych.

Z roku na rok rynek wody w Polsce nieustannie rośnie. Woda jest drugą największą kategorią tzw. dóbr szybkozbywalnych pod względem wartościowym i jest przez Polaków kupowana średnio 12 razy w miesiącu, a w ciągu 15 lat ta częstotliwość wzrosła o 1/5.

Z danych spółki Żywiec Zdrój, wśród napojów bezalkoholowych wzrost sprzedaży wody jest szybszy niż wzrost całej kategorii. Mówiąc o strukturze rynku, można wyróżnić dwa największe segmenty: wody gazowane (których wzrost w 2017 roku był na poziomie 4,5%) oraz niegazowane (+6,9%) i to one odpowiadają w największym stopniu za rozwój kategorii wody. Na popularności zyskują też produkty dla dzieci – segment ten zanotował wzrost w ujęciu wartościowym o 8,7% w 2017 w porównaniu z rokiem 2016.

Nie bez znaczenia są trendy prozdrowotne. Jak podkreśla Agata Berndt-Wazelin, PR Manager Cisowianki, rynek wód butelkowanych nadal będzie rósł zwiększając swoje udziały w całości rynku napojów bezalkoholowych, kosztem słodzonych napojów, w tym sztucznie stworzonej kategorii tak zwanych „wód smakowych”. Ma to duży związek z ogólnym trendem do wybierania przez konsumentów produktów jak najbardziej naturalnych, jak najmniej przetworzonych bez sztucznych dodatków. - Trend ten zapewne będzie się umacniał i utrzyma się przez co najmniej kilka lat, więc o rozwój segmentu wód butelkowanych, a w szczególności naturalnych wód mineralnych jesteśmy spokojni – dodaje.

Zdaniem Agaty Berndt-Wazelin, woda jest produktem bardzo konserwatywnym i takim powinna zostać. - Najbardziej liczy się jej pierwotna czystość i naturalność i nie ma w tym segmencie miejsca na wielkie innowacje w obrębie produktu – mówi.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!