PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Trendy na rynku żywności i napojów sprzyjają wodom butelkowanych. Rośnie optymizm graczy

Trendy na rynku żywności i napojów sprzyjają wodom butelkowanych. Rośnie optymizm graczy fot. shutterstock.com
0 0

Trendy, które już na dobre zagościły się na rynku żywności, wywierają także znaczący wpływ na rynek napojów. Zdrowie, natura, regionalizm, czysta etykieta mocno wpływają na stabilny wzrost kategorii wód butelkowanych.

Z roku na rok rynek wody w Polsce nieustannie rośnie. Woda jest drugą największą kategorią tzw. dóbr szybkozbywalnych pod względem wartościowym i jest przez Polaków kupowana średnio 12 razy w miesiącu, a w ciągu 15 lat ta częstotliwość wzrosła o 1/5.

Z danych spółki Żywiec Zdrój, wśród napojów bezalkoholowych wzrost sprzedaży wody jest szybszy niż wzrost całej kategorii. Mówiąc o strukturze rynku, można wyróżnić dwa największe segmenty: wody gazowane (których wzrost w 2017 roku był na poziomie 4,5%) oraz niegazowane (+6,9%) i to one odpowiadają w największym stopniu za rozwój kategorii wody. Na popularności zyskują też produkty dla dzieci – segment ten zanotował wzrost w ujęciu wartościowym o 8,7% w 2017 w porównaniu z rokiem 2016.

Nie bez znaczenia są trendy prozdrowotne. Jak podkreśla Agata Berndt-Wazelin, PR Manager Cisowianki, rynek wód butelkowanych nadal będzie rósł zwiększając swoje udziały w całości rynku napojów bezalkoholowych, kosztem słodzonych napojów, w tym sztucznie stworzonej kategorii tak zwanych „wód smakowych”. Ma to duży związek z ogólnym trendem do wybierania przez konsumentów produktów jak najbardziej naturalnych, jak najmniej przetworzonych bez sztucznych dodatków. - Trend ten zapewne będzie się umacniał i utrzyma się przez co najmniej kilka lat, więc o rozwój segmentu wód butelkowanych, a w szczególności naturalnych wód mineralnych jesteśmy spokojni – dodaje.

Zdaniem Agaty Berndt-Wazelin, woda jest produktem bardzo konserwatywnym i takim powinna zostać. - Najbardziej liczy się jej pierwotna czystość i naturalność i nie ma w tym segmencie miejsca na wielkie innowacje w obrębie produktu – mówi.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.