PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

11 stycznia obchodzimy Światowy Dzień Wegetarian

11 stycznia obchodzimy Światowy Dzień Wegetarian fot. Shutterstock
0 0

11 stycznia obchodzimy Światowy Dzień Wegetarian, a w Polsce jest coraz więcej chętnych na tego typu dietę, a raczej styl życia. Rośnie bowiem świadomość konsumencka w kwestii zdrowego odżywiania. Eksperci oceniają, że wegetarianizm będzie m.in. jednym z wiodących trendów w 2018 roku, podobnie jak w 2017 roku.

Wegetarianizm to nie tylko odstawienie mięsa z powodów ideologicznych, ale też zdrowe podejście do żywienia, bo metoda przynosi wiele korzyści zdrowotnych. Naukowcy twierdzą m.in. że przejście na wegetarianizm pomaga skuteczniej pozbyć się zbędnych kilogramów oraz przyspiesza metabolizm dzięki redukcji tłuszczu otaczającego mięśnie.

Liczba konsumentów, którzy przechodzą na dietę roślinną wzrasta. Równocześnie rośnie liczba osób, które coraz chętniej włączają do swojej diety dania roślinne i eksperymentują z zamiennikami np. produktów mlecznych czy mięsnych, mimo tego, iż ich sposób odżywiania jest bardziej "tradycyjny". Jest to między innymi efektem większego zapotrzebowania na produkty oferujące zróżnicowane profile odżywcze i smakowe.

Diety roślinne w coraz większym stopniu wpływają też na działalność innowacyjną na globalnym rynku żywności i napojów. Jest to przybierający na sile trend, który w oczach analityków firmy Mintel stał się jednym z wiodących w 2017 roku.

Firma analityczna Mintel podaje, że konsumenci, zwłaszcza młodsi, chętnie eksperymentują z wegetarianizmem, weganizmem czy fleksitarianizmem, wzbogacając swoją dietę o warianty roślinne, przede wszystkim owoce, warzywa, orzechy i ziarna. Jednak odsetek osób, które deklarują 100% przejście na dietę roślinną, jest nadal stosunkowo mały. Według danych firmy Mintel z 2017 roku ze stwierdzeniem 'jestem weganinem' - zgodziło się 7% respondentów, zaś 'jestem wegetarianinem' - 8%. Liczba odpowiedzi twierdzących była największa w grupie wiekowej 16-34. Dla diety wegetariańskiej było to odpowiednio 12% i 10% wśród konsumentów w wieku 16-24 oraz 25-34, a dla tych samych przedziałów wiekowych i diety wegańskiej: 10% i 11%.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!